کودکان فلسطینی بازداشتی در معرض آزارهای جسمی و روحی
کد خبر: 4154111
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۷
سازمان بریتانیایی افشا کرد:

کودکان فلسطینی بازداشتی در معرض آزارهای جسمی و روحی

یک سازمان غیردولتی بریتانیایی در تازه‌ترین گزارش خود تأکید کرد که کودکان فلسطینی در سایه بی‌تفاوتی نهادهای بین‌المللی توسط رژیم صهیونیستی بازداشت شده و در معرض آزارهای جسمی و روحی شدیدی هستند.

به گزارش ایکنا به نقل از العربی الجدید، سازمان غیردولتی بریتانیایی «کودکان را نجات دهید» در گزارشی مفصل، شهادت‌های هولناک بسیاری از کودکان فلسطینی توسط نظامیان صهیونیست را طی سال‌های اشغالگری سرزمین‌های فلسطینی مستند کرده است.

کودک 13 ساله فلسطینی با نام مستعار خالد درباره بازداشت خود می‌گوید که نظامی صهیونیست هنگامی که وی را برای بار دوم بازداشت کرده بود، او را تهدید کرده که سرنوشتش نظیر پسر عموی شهیدش، مرگ خواهد  بود.

این کودک فلسطینی با بیان اینکه دو ساق پای او در جریان بازجویی در بازداشتگاه به شدت آسیب دیده بود، گفت که با انتقال به زندان هم از هر درمان اساسی محروم بوده و حتی عصایی برای حرکت به وی داده نشده و مجبور بوده برای حرکت و جابجایی روی زمین بخزد.

سازمان بریتانیایی کودکان را نجات دهید تأکید کرد که کودکان فلسطینی در بسیاری مواقع بدون محاکمه برای ماه‌ها در بازداشت می‌مانند و وقتی هم محاکمه می‌شوند در برابر دادگاه‌های نظامی قرار گرفته و مجازات‌های حبس طولانی‌مدت برای آنها در نظر گرفته می‌شود.

این سازمان با بیان اینکه محاکمه‌ها مغایر با موازین بین‌المللی بوده و کودکان را از ساده‌ترین حقوقشان محروم کرده است، گفت: این کودکان به وفور در معرض شکنجه‌های جسمی، روانی و قانونی قرار می‌گیرند، از جمله اینکه در حین بازداشت و بازجویی آنها را لخت کرده، دستان و چشمانشان را می‌بندند و سپس آنها را به مرگ و شلیک گلوله در سرشان تهدید می‌کنند.

سازمان «کودکان را نجات دهد» گفت‌وگویی با 228 کودک دختر و پسر فلسطینی 12 تا 17 ساله داشته که طی سه سال گذشته بین یک تا 18 ماه را در بازداشت به سر برده‌اند.

اکثر این کودکان که به اتهام پرتاب سنگ بازداشت شده بودند، گفتند که در حین بازجویی بدون هیچ همراهی و در فضایی ترسناک با حضور نظامیان صهیونیست قرار گرفته و از آب، غذا و خواب محروم بودند، هرگز دسترسی به مشاور حقوقی نداشتند و مجازات‌های حبس تا 20 سال برای آنها در نظر گرفته شده است.

در این گزارش آمده است که نزدیک به نیمی (42 درصد) از آنها در زمان بازداشت با لگدهای پیاپی یا شلیک گلوله‌های پلاستیکی و گاز اشک‌آور نظامیان صهیونیست زخمی شدند و در زمان انتقال به دادگاه هم آنها را در قفس‌های کوچک قرار داده بودند.

در این گزارش آمده است: تأثیر آزار جسمی و عاطفی بازداشت‌ها بر کودکان بسیار زیاد و حتی بهبودی آنها پس از آزادی از زندان و بازگشت به حیات طیبعی بسیار دشوار است. همچنین آنها در بازجویی‌ها وادار به اعتراف به دروغ می‌شوند.

در این گزارش آمده است: 65 درصد کودکان در ساعات شب یا در سحرگاه از داخل خانه‌هایشان و در فضایی از رعب و وحشت بازداشت شدند و برخی نیز در بازداشت مورد تعرض جنسی قرار گرفته‌اند.

60 درصد از این کودکان نیز برای مدت بین یک تا 48 روز در سلول انفرادی به سر برده‌اند و 60 درصد آنها از ارتباط با خانواده‌هایشان در طول بازداشت محروم بوده‌اند.

انتهای پیام
captcha