پیام غدیر برای جوامع اسلامی کاربرد گسترده‌ای دارد
کد خبر: 4153052
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۷

پیام غدیر برای جوامع اسلامی کاربرد گسترده‌ای دارد

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شاهین‌دژ گفت: پیام غدیرخم برای جوامع اسلامی به معنای واقعی کلمه از کاربرد گسترده‌ و حائز اهمیتی برخوردار است.

منصور یوسفی، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شاهین‌دژبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، منصور یوسفی، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شاهین‌دژ، امروز 15 تیر در همایش «جهاد تبیین و غدیرخم» که در مسجد جامع محمودآباد شاهین‌دژ برگزار شد، گفت: پیام غدیرخم برای جوامع اسلامی به معنای واقعی کلمه از کاربرد بسیار گسترده‌ای برخوردار است، بنابراین حداکثر بهره را باید از آن ببریم.

وی ضمن اینکه فرا رسیدن دهه امامت و ولایت را تبریک گفت، افزود: این روز به‌ دلیل انتصاب امیرالمؤمنین علیه‌السلام به خلافت،  مهم‌ترین عید مسلمانان به‌خصوص پیروان اهل‌بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام به شمار می‌رود.

یوسفی با بیان اینکه صرف جشن گرفتن در این روز برای تبیین اهمیت آن کافی نیست، ادامه داد: آموزه‌ها و فرهنگ غدیر از اهمیت زیادی برخوردار است، که باید برای فهم و عمل به یکایک آنها گام برداریم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شاهین‌دژ یکی از مهم‌ترین پیام‌های واقعه غدیرخم را ضرورت ولایت‌مداری برای پرهیز از افتراق و پراکندگی عنوان کرد، بیان داشت: تبعیت از ولی‌فقیه باعث می‌شود، جامعه به سمت سعادت نیل پیدا کرده و دچار انحراف نشود.

وی ادامه داد: چنانچه یک فرد معتقد به غدیر هستیم و آن را تبلیغ و تبیین می‌کنیم، لازم است در این مسیر بتوانیم الگو شویم، بنابراین می‌توان با رفتار و کردار و گفتار خود، فرهنگ غدیر را در جامعه اسلامی بیش از گذشته معرفی کرد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شاهین‌دژ با بیان اینکه، بدون‌شک، آموزه‌ها و درس‌های غدیر برای جامعه بشری از کاربرد گسترده‌ای برخوردار است، بیان داشت: یکی از این تعالیم ارزشمند اهتمام برای انتخاب بهترین متصدی برای امور است.

یوسفی اضافه کرد: همچنین تبعیت از ولی‌فقیه، همراه و همگام بودن با مردم از جلمه سایر درس‌های این روز تاریخ‌ساز است، که هرگز نباید از آن غفلت شود، همچنین باید از بهترین روش‌ها، قالب‌ها و محتواها برای رساندن پیام غدیر استفاده کنیم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شاهین‌دژ یکی از وظایف قطعی همه ما را اهتمام برای ابلاغ و رساندن پیام عید غدیر یعنی ولایت حضرت علی علیه‌السلام عنوان کرد و گفت: رسول خدا (ص) توصیه کرده‌اند « باید این پیام را حاضران به غایبان و پدران به فرزندان تا روز قیامت برسانند».

انتهای پیام
captcha