هتاکی به قرآن با هیچ یک از ارزش‌های انسانی سازگار نیست
کد خبر: 4152312
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۲
آیت‌الله فاضل لنکرانی:

هتاکی به قرآن با هیچ یک از ارزش‌های انسانی سازگار نیست

استاد حوزه علمیه قم تاکید کرد: غرب به نام آزادی، کتابی را که قوی‌ترین برنامه را برای آزادی بشر ارائه می‌نماید، آتش می‌زنند و این کار با هیچ یک از موازین و ارز‌ش‌های انسانی، اجتماعی، سیاسی، تناسب ندارد.

مصاحبه حضوری/// هتاکی به قرآن با هیچ یک از ارزش‌های انسانی سازگار نیستآیت‌الله محمدجواد فاضل لنکرانی؛ استاد حوزه علمیه قم و عضو جامعه مدرسین در پی اهانت به قرآن و در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا به نکاتی اشاره کرد که می‌خوانید؛

این روزها در کشور سوئد حادثه‌ای اتفاق افتاد که تکرار نقشه‌ شومی است که قبلاً در برخی کشورهای اروپایی به بهانه آزادی واقع شده است. البته در چند دهه گذشته تجربه نشان داده است هر چه اینها قرآن و مقدسات الهی را هتک ‌کنند توجه بشریت و انسان‌های آزاده و منصف به این کتاب عزیز بیشتر می‌شود.

قطع نظر از این مطلب، اولین نکته‌ در اهانت به قرآن کریم، باز شدن مشت این کشورها در ادعاهایی است که گوش فلک را کر کرده است، اینها به عنوان آزادی، کتابی که آزادی بشر را ترسیم می‌کند، آتش می‌زنند؛ کتابی که قوی‌ترین برنامه را برای آزادی بشر ارائه می‌نماید، کتابی که به انسان می‌گوید تو فقط و فقط بنده خدا هستی و نباید زیر بار هیچ ظلم و ظالمی بروی را آتش می‌زنند، این کجا با آزادی و حقوق بشر سازگاری دارد؟ این کار با هیچ یک از موازین و ارز‌ش‌های انسانی، اجتماعی، سیاسی، تناسب ندارد.

نکته دوم اینکه به نظر من آتش زدن قرآن و حمایت پلیس سوئد از این شخص که با وقاحت کامل این کار بسیار زشت را انجام داد، شدت عصبانیت و استیصال کفر در مقابل اسلام را می‌رساند.

نکته سوم آنکه یکی از خصوصیات قرآن مجید این است که مهیمن بر همه کتب آسمانی است، مهیمن یعنی آنچه تورات، انجیل و زبور دارد قرآن هم آن را دارد و آتش زدن قرآن یعنی آتش زدن همه کتاب‌های آسمانی.

معلوم می‌شود کسانی که از این ماجرا حمایت می‌کنند از کتب آسمانی خودشان هم اطلاع ندارند زیرا آتش‌زدن قرآن یعنی آتش‌زدن همه مقدسات، نه فقط مقدسات مسلمین، همه مقدسات مسیحیت، یهودیت و ادیان آسمانی.

مراجع بزرگ ما، مسئولین و علما همه موضع‌گیری کردند، سازمان ملل هم محکوم کرد اما این محکوم‌کردن برای ما کافی نیست. ما از سازمان‌های بین‌المللی و نهادهای حقوق بشری انتظار داریم که اولاً عاملین این مسئله را به مجازات برسانند و نگذارند چنین مسئله‌ای تکرار شود.

این مسئله قلوب تمام مسلمان‌ها را جریحه‌دار کرده است و موجب اختلاف‌ها، نزاع‌ها و منازعات شدید می‌شود، ان‌شاء‌الله هر چه زودتر جبران شود و ما دیگر شاهد چنین عمل وقیحانه‌ای نباشیم .

انتهای پیام
captcha