تشریح فعالیت‌های اداره اوقاف بابلسر و فریدونکنار در دهه ولایت
کد خبر: 4151741
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۴۰۲ - ۰۶:۲۵

تشریح فعالیت‌های اداره اوقاف بابلسر و فریدونکنار در دهه ولایت

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های بابلسر و فریدونکنار به تشریح فعالیت‌های فرهنگی و هنری این اداره در دهه ولایت پرداخت.

حجت الاسلام رمضان شجاعی

حجت‌الاسلام والمسلمین رمضان شجاعی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های بابلسر و فریدونکنار، در گفت‌وگو با ایکنا از مازندران، ضمن تبریک اعیاد قربان، غدیر و دهه ولایت گفت: دهه ولایت و امامت به فاصله زمانی «عید قربان» تا «عید غدیر خم» گفته شده و زمانی ارزشمند برای مسلمان به‌ویژه شیعیان محسوب می‌شود، زیرا عید قربان روز ثبوت عشق و تسلیم، روز رهایی از تعلقات غیرخدایی و دلبستگی های دنیوی برای دل سپردن به رضایت پروردگار سبحان است و عید غدیر، عید کمال دین و روز عهد و میثاق با رب جلیل است.

وی به عملکرد و فعالیت اداره اوقاف و امور خیریه در این ایام پرداخت و از برپایی دعای عرفه در امامزادگان شهرستان‌های بابلسر و فریدونکنار خبر داد و گفت: دعای پرفیض عرفه در آستانه مبارکه بی‌بی حلیمه خاتون(س) روشندان بهنمیر و امامزاده ابراهیم(ع) بابلسر با حضور پرشور مردم مومن و ولایتمدار این شهر ها برگزار شد.

شجاعی تصریح کرد: به یمن فرا رسیدن عید سعید قربان، 16 رأس گوسفند نذری به همت مجموعه‌های سپاه، آستان قدس رضوی، کمیته امداد و آستان مقدس امامزاده ابراهیم(ع) در صحن مقدس امامزاده ابراهیم(ع) و دیگر امامزادگان صورت پذیرفت و گوشت آن بین نیازمندان اطراف امامزادگان توزیع شد.

رئیس اداره اوقاف شهرستان‌های بابلسر و فریدونکنار با بیان اینکه به مناسبت بزرگداشت دهه ولایت، جشن‌های متنوع عید غدیر خم در امامزادگان بابلسر و فریدونکنار برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: جشن بزرگ عید سعید غدیر خم ویژه بانوان با سخنرانی حسین ایزدی از اساتید دانشگاه و مولودی‌خوانی ذاکر اهل بیت(ع) محمودبذری، ۱۴ تیر ماه ساعت 16 در آستان مقدس امامزاده سیدمحمد(ع) فریدونکنار برگزار می‌شود.

وی با اشاره به آماده‌سازی فضای امامزاده ابراهیم(ع) بابلسر و امامزاده اسماعیل(ع) خشکرود هادی‌شهر و دیگر امام‌زادگان به مناسبت دهه ولایت اظهار کرد: جشن بزرگ عید غدیر خم نیز در روز 15 تیر  از ساعت 19 در کنار استخر دوقلوی شهدای غواص بابلسر با حضور هنرمندان استانی و اجرای متنوع برنامه‌های فرهنگی و هنری برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha