زیاد النخاله: حاج‌قاسم شهید قدس است
کد خبر: 4151660
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۷

زیاد النخاله: حاج‌قاسم شهید قدس است

دبیر کل جنبش جهاد اسلامی، شهید حاج قاسم سلیمانی را شهید قدس توصیف و تاکید کرد که طبق توصیه رهبر معظم انقلاب اسلامی همه کرانه باختری را مسلح خواهیم کرد.

به گزارش ایکنا، زیاد النخاله، دبیر کل جنبش جهاد اسلامی در گفت‌وگوی تفصیلی با روزنامه‌ الوفاق به موضوع تلاش برای گسترش مقاومت در کرانه باختری و قدردانی از حمایت ایران پرداخت.

وی در بخشی از سخنان خود با اشاره به تاثیر مثبت توافق تهران ریاض بر منطقه گفت: این توافق کسانی را که به دنبال تفرقه‌افکنی مذهبی بین شیعیان و اهل تسنن در منطقه بودند، ناکام گذاشت.

النخاله تاکید کرد: اسرائیل و تندروها در شرق و غرب تلاش داشتند، این گونه القا کنند که اختلاف بین ایران و عربستان سعودی اختلاف مذهبی است؛ اما در واقع این اختلاف بر سر منافع و نفوذ خارجی بود و توافق بین تهران و ریاض نقشه‌های سیاسی اسرائیل و آمریکا را ناکام گذاشت.

دبیرکل جهاد اسلامی با بیان اینکه در نتیجه این توافق منطقه در وضعیت روانی آرامی به سر می‌برد، گفت: این آرامش افق‌هایی را در برابر همه کشورهای منطقه خواهد گشود تا گام‌های مثبتی را به سمت ازسرگیری روابط طبیعی با ایران بردارند و به اعتقاد من این توافق بزرگترین تاثیر را بر اکثر کشورهای عربی خواهد گذاشت.

النخاله درباره موضوع تسلیح کرانه باختری طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران گفت: هنگامی که ایشان به تسلیح کرانه باختری دعوت کردند به واقع دست خود را روی منطقه‌ای بسیار حساس در درگیری با دشمن صهیونیستی گذاشتد و این توصیه  رهبر معظم انقلاب تاثیر بزرگ روانی بر ملت فلسطین داشت و مورد توجه گروه‌های مقاومت قرار گرفت.

وی با اشاره به همکاری گروه‌های مقاومت برای ایجاد تحولی در وضعیت کرانه باختری با وارد کردن مخفیانه سلاح به این منطقه یا خرید سلاح از خود اسرائیلی‌ها گفت: مهم این بود که کرانه باختری از وضعیت آرامش برای اشغالگران به وضعیت متشنجی تبدیل شود.

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی گفت: در سفر اخیر ما به ایران و دیداری که با رهبر معظم انقلاب اسلامی داشتیم ایشان بار دیگر بر گسترش تسلیحات کرانه باختری و کار مقاومت در این منطقه تاکید کردند و ما فلسطینی‌ها و جنبش‌های مقاومت اهمیت این توصیه‌ها را درک و برای آن تلاش خواهیم کرد.

النخاله گفت: ما در حال حاضر برای تشکیل گردان‌های رزمی در کرانه باختری و همه شهرهای فلسطینی در حال کار هستیم.

النخاله گفت: اگر بخواهیم از جمهوری اسلامی و خدمات آن به ملت فلسطین بگوییم، نخست اینکه موضع سیاسی این کشور در به رسمیت نشناختن اسرائیل بسیار حائز اهمیت است. این کشور همچنین در سطح بین‌المللی و در سطح فلسطین تلاش کرده است که اعلام کند که رژیم صهیونیستی مشروعیت ندارد و بر ویرانه‌های حقوق ملت فلسطین بنا شده است.

النخاله با بیان اینکه جمهوری اسلامی بهای موضع سیاسی خود در حمایت از ملت فلسطین را با تحمل تحریم‌ها پرداخته است، گفت: جمهوری اسلامی مقاومت را در موضع‌گیری سیاسی و دیدگاه خود قرار داده و خوشبختانه شهید حاج قاسم سلیمانی در عملی کردن مفاهیم و آرمان‌های انقلاب اسلامی در حمایت از ملت فلسطین و مقاومت آن بیشترین نقش را داشته است.

دبیر کل جنبش جهاد اسلامی با بیان اینکه حاج قاسم سلیمانی همواره در میدان فلسطین حضور داشت و جمهوری اسلامی کمک‌های خوبی به ملت فلسطین داشته است، گفـت: شاید کسی فکر کند که ملت فلسطین ماهانه مبالغ میلیونی کمک از ایران دریافت می‌کند در حالی که من می‌گویم که ما با کمترین امکانات ممکن و با کمک‌های اندک توانستیم مقاومت را در فلسطین ایجاد کنیم.

وی افزود: اعتراف می‌کنیم که جمهوری اسلامی به مقاومت فلسطین کمک‌های مختلف اعم از در زمینه تجربیات آموزش‌های نظامی و کمک‌های اقتصادی داشته است، اما ممکن است که جهانیان تصور کنند که این فلسطینیان کمک زیادی از ایران دریافت می‌کنند.

النخاله با اشاره به اینکه کمک‌های بشردوستانه ایران به ملت فلسطین صرفا به خانواده‌های شهدا و اسرای فلسطینی است، گفت: باقی کمک‌ها ارائه تجربیات نظامی برای ایجاد توانمندی در مسلح کردن خودمان است و ارائه سلاح و سایر کمک‌ها هم به نوار غزه و کرانه باختری دشوار و هزینه‌بردار است.

وی با بیان اینکه حاج قاسم همواره و شخصا در همه میدان مقاومت فلسطین حضور فیزیکی یا فکری داشت، گفت: او در آموزش رزمندگان و موضوع کمک‌ها حضور داشت. بیدارخوابی، نگرانی و پرس‌وجو دغدغه دائمی حاج قاسم نسبت به مسئله فلسطین بود. ارزش انسانی این حضور بسیار ارزشمند بود. ما همواره می‌گفتیم حاج قاسم بیشتر از فلسطینی‌ها یک فلسطینی است و به قدس بیشتر از اهالی قدس عشق می‌ورزید و از همین رو می‌توانیم بگوییم که حاج قاسم شهید قدس است و همه فرماندهان فلسطینی او را می‌شناختند و در خیلی از مسائل مربوط به فلسطین حضور داشت.

النخاله با تاکید بر اینکه مقاومت فلسطین با حاج اسماعیل قاآنی نیز به عنوان جانشین حاج قاسم ارتباط محکمی دارد، گفت: این دو شخصیت نماینده ملت مسلمان ایران در حمایت از ملت فلسطین هستند.

انتهای پیام
captcha