آمار ندهید، بگذارید مردم خروجی کارها را ببینند
کد خبر: 4151260
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۷
خطیب نماز عید قربان ایلام خطاب به مسئولین:

آمار ندهید، بگذارید مردم خروجی کارها را ببینند

حجت‌الاسلام‌ شمس‌الله سراج گفت: اگر به بیانات و توصیه‌های رهبر معظم انقلاب عمل می‌شد، مدینه فاضله‌ای که در کتب فلسفی و اجتماعی وعده داده بودند محقق می‌شد، اما نمی‌دانم کجای کار ایراد است که به این توصیه‌ها عمل نمی‌شود.

حجت‌الاسلام شمس‌الله سراج خطیب نماز عید قربان ایلامبه گزارش ایکنا از ایلام، حجت‌الاسلام‌والمسلمین شمس‌الله سراج، در خطبه‌های نماز عید قربان شهر ایلام، یکی از توصیه‌های رهبری را توجه و دقت به مسئله روانی مردم ذکر و عنوان کرد: نباید کسی برای مردم بار روانی بتراشد، خیلی‌ها در رسانه‌ها گفتند که منظور سلبریتی‌ها بوده است که با روان مردم در فضای مجازی و غیرمجازی بازی می‌کنند که البته این هم خوب است و مهم‌ترین بخش قضیه است، اما بخش دیگری هم دارد.

وی افزود: کسی حق ندارد با روان مردم بازی کند، مثلاً تغییر قیمت‌ها به فاصله بسیار کم مسئله‌ای است که با روان مردم بازی می‌کند، مگر در این فاصله‌ی کم چه اتفاقی در این مملکت افتاده که قیمت‌ها به این سرعت تغییر می‌کنند؟ مردم در این شرایط از نظر روانی می‌مانند، یک مرتبه می بینند وسط ماه است و کمیتشان لنگ است! آیا این پریشان کردن روان مردم نیست؟ باید برای اینها فکری بشود.

خطیب نماز عید قربان ایلام خطاب به نمازگزاران گفت: بنده از طرف شما مردم قول می‌دهم که به همین نرخ‌های موجود راضی هستیم اما ثابت باشد، ارزان کردن پیشکش، ولی همین نرخ‌ها را ثابت کنید. کاری کنید که هر آنچه که الان است ثابت شود و از نظر روانی مردم حیران نشوند.

سراج با بیان اینکه نکته‌ی دیگری که مورد اشاره رهبری بوده «آمار» است، اظهار کرد: آمار ندهید بگذارید مردم خروجی کارها را ببینند، آفتابه لگن هفت دست، شام و ناهار هیچی! بنده قبلاً در خطبه‌ای گفتم که آقایان مسئول نگویند خواهیم کرد بگویند کردیم و انجام شد و این هم نتیجه. مردم به خروجی‌ها نگاه می‌کنند نفت هم خوب می‌فروشیم  اما در سفره مردم خبری نیست خودتان قضاوت کنید، آمار ندهید.

وی ادامه داد: بنده یک وقتی سخنانم را می‌نوشتم که بی‌سند حرف نزده باشم که فلانی گفت در طول این مدت این کارها را انجام می‌دهم که سر موعد می‌دیدم خبری نمی‌شد، به عنوان مثال برای درست کردن خیابانی روزشمار می‌گذاشتند و به جای اینکه در موعد مقرر درست شود، روزشمار را عوض می‌کردند! کی را می‌خواهید گول بزنید؟

خطیب نماز عید قربان ایلام با اشاره به مشکلات آب این شهر گفت: آب شهر مشکل دارد، توزیع آب غلط است یعنی در بعضی جاها آبش به وفور است و بعضی جاها طرف یک هفته است غسل نکرده است. مسئله آب را حل کنید، اگر نیست برای همه نباشد اگر هست برای همه باشد، بنده آنجا می‌سوزم که برخی ناراحتی و فحش این شرایط را سر نظام خالی می‌کنند در صورتی که مدیری کم‌کاری کرده و دودش به چشم نظام می‌رود.

انتهای پیام
captcha