اقامه نماز عید قربان در کشورهای آسیایی
کد خبر: 4151248
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۸

اقامه نماز عید قربان در کشورهای آسیایی

میلیون‌ها مسلمان در کشورهای مختلف آسیایی صبح امروز، هشتم تیرماه، نماز عید سعید قربان را در صفوفی به هم‌پیوسته و باشکوه اقامه کردند.

به گزارش ایکنا؛ نماز عید سعید قربان در مساجد مالزی، اندونزی، سنگاپور، برونئی، فیلیپین و جنوب تایلند با حضور میلیون‌ها نفر از مسلمانان این کشور‌ها و مسلمانان مقیم برگزار شد.

مسلمانان در منطقه جنوب شرق آسیا به ویژه دو کشور مالزی و اندونزی مانند سایر مسلمانان جهان عید قربان را نماد بندگی و اطاعت از پروردگار دانسته و با انجام مراسم بزرگ قربانی به فرمان الهی گردن نهادند.

همچنین میلیون‌ها نفر از مسلمانان پاکستان صبح امروز نماز عید سعید قربان را در مساجد و اماکن مذهبی در شهرهای مختلف این کشور به صورت گسترده و باشکوه اقامه کردند. 

مسلمانان پاکستانی در شهرهای مختلف از جمله اسلام‌آباد، کراچی، لاهور، کویته، پیشاور، راولپندی، اسکردو و پاراچنار در نماز عید سعید قربان شرکت کردند.

بزرگترین مراسم نماز عید سعید قربان پاکستان با حضور دهها هزار نفر در مسجد «فیصل» اسلام آباد و مسجد «شاهی» در شهر لاهور مرکز ایالت پنجاب در شرق پاکستان برگزار شد.

مردم پاکستان، با حضور گسترده در مراسم نماز عید قربان، وحدت مسلمانان برای مقابله با دشمنان اسلام و تجدید عهد به منظور همبستگی ملی و انجام سنت پیامبر گرامی اسلام را در شهرهای این کشور به نمایش گذاشتند.

انتهای پیام
captcha