محفل انس با قرآن در تکاب برگزار شد
کد خبر: 4148543
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۰

محفل انس با قرآن در تکاب برگزار شد

محفل نورانی انس با قرآن کریم در روستای اغولبیک تکاب با همت ناحیه مقاومت بسیج این شهرستان برگزار شد.

حجت‌الاسلام مصطفی کوهی، امام‌جمعه تکاببه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام مصطفی کوهی، امام‌ جمعه تکاب، امروز، 28 خرداد در محفل نورانی انس با قرآن کریم در روستای اغولبیک تکاب که با همت ناحیه مقاومت بسیج تکاب با حضور علیرضا سرتیپی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه این شهرستان برگزار شد، گفت: قرآن کریم برای همه دردها و رنج‌های بشریت نسخه و راهکار دارد، فقط کافی است آن را با دقت قرائت کنیم و با این کتاب آسمانی مانوس شویم.

وی با بیان اینکه قرآن کریم به معنای واقعی کلمه یک کتاب انسان‌سازی به شمار می‌رودکه به هیچ عنوان نظیر ندارد، گفت: توسل و تمکین به آن مایه نجات بشر از گمراهی است، به همین دلیل متفکران غربی سعی می‌کنند، با طرح مسائل واهی جوامع اسلامی خصوصا جوانان را از توجه به قرآن باز دارند.

امام‌ جمعه تکاب با بیان اینکه باید برای نهادینه کردن فرهنگ غنی قرآنی در جوامع تلاش وافری صورت گیرد، ادامه داد: قرآن به هیچ عنوان عنوان مختص گروه، قوم و طیف خاصی نیست، بلکه درمانگر دردهای تمامی جوامع بشری و اقوام و ملل مختلف دنیا در ادوار تاریخی گوناگون بوده است و از این به بعد نیز چنین خواهد بود.

کوهی بیان کرد: چنانچه قرآن کریم را به صورت عمیق درک کنیم، می‌توانیم بسیاری از مشکلات فردی و اجتماعی را در زمینه‌های مختلف اعم از سیاسی، اقتصادی، علمی و ... رفع کنیم.

کوهی با بیان اینکه هر کس فراخور علاقه و استعداد ذاتی خود می‌تواند در رشته‌های قرآنی فعالیت کند، ادامه داد: قرائت، تلاوت، حفظ، تفسیر و ... عرصه‌هایی است، که هر زن و مرد مؤمن می‌تواند به آن ورود پیدا کرده و رشد کند.

امام‌ جمعه تکاب با بیان اینکه در آستانه فرا رسیدن سالروز شهادت استاد مصطفی چمران و روز بسیج اساتید قرار گرفته‌ایم، گفت: فرهنگیان و اساتید به طور کلی همه کسانی که مسئولیت تربیت نسل جدید را بر عهده گرفته‌اند، وظیفه دارند، معارف قرآنی را به نسل جدید کشورمان منتقل کنند.

انتهای پیام
captcha