مهارت‌آموزی به دختران نوجوان؛ برنامه تابستانی پایگاه‌های بسیج
کد خبر: 4147782
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۹
مینا بیابانی تشریح کرد؛

مهارت‌آموزی به دختران نوجوان؛ برنامه تابستانی پایگاه‌های بسیج

مسئول بسیج جامعه زنان کشور مهارت‌آموزی به دختران نوجوان و جوان را مهمترین برنامه این نهاد برای ایام تابستان سال جاری معرفی کرد.

مینا بیابانیمینا بیابانی، مسئول بسیج جامعه زنان کشور در گفت‌و‌گو با ایکنا، در تشریح برنامه‌های این نهاد در ایام پیش رو، اظهار کرد: فعالیت‌های حوزه حجاب و عفاف بسیج جامعه زنان همچنان در دستور کار قرار دارد و همکاران ما در این زمینه در حال انجام برنامه‌های ایجابی در این زمینه در پایگاه‌های مختلف بسیج در سراسر کشور هستند.

وی با بیان اینکه در این رابطه دوره‌های آموزش تربیت مروج عفاف و حجاب در حال برگزاری است، افزود:  همکاری‌هایی با معاونت‌های دیگر بسیج در انجام مأموریت‌های حجاب و عفاف در دست اقدام داریم. برای مثال طرح «سفیران مهر» را در تعامل با معاونت فرهنگی، اجتماعی برگزار کرده‌ایم که بازتاب خوبی داشته است.

مسئول بسیج جامعه زنان کشور ادامه داد: برنامه‌ «یه حس خوب» نیز در سراسر کشور اجرا می‌شود که شامل قصه‌هایی با عنوان «یه حس خوب» است و از سوی همکاران ما در حال اجراست. در این طرح نیز برنامه ترویج حجاب و عفاف مدنظر قرار دارد که دختران زیادی در کشور از آن بهره‌مند هستند و به صورت متنوعی در سطح پایگاه‌های بسیج و شهرهای مختلف اجرا می‌شود.

بیابانی تصریح کرد: در ارتباط با مأموریت‌های مختلف نیز فعالیت‌های بسیج جامعه زنان کماکان در حال اجراست که در این رابطه در حال آماده‌سازی برنامه‌ها و طرح‌های مختلف برای فصل تابستان و اوقات فراغت دختران نوجوان و جوان بسیجی هستیم.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه فصل تابستان فرصت بسیار خوبی است تا نوجوانان و جوانان اوقات فراغت خود را به شکل مثمرثمر بگذرانند، طبیعی است که به پایگاه‌های مقاومت و مساجد مراجعه می‌کنند که در این حوزه برنامه‌های مختلفی در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، هنری، علمی، تفریحی، تدریس دروس تقویتی، افزایش مهارت برای کسب و کار و ... برای ایشان مدنظر قرار داده‌ایم.

مسئول بسیج جامعه زنان کشور با اشاره به اینکه بانوان بسیجی از مدت‌ها پیش در حال آماده‌سازی برنامه‌های تابستان هستند، بیان کرد: یکی از برنامه‌های دیگر بسیج جامعه زنان، بهره‌گیری از مشاوران متخصص در پایگاه‌های بسیج و مساجد است تا ایشان بتوانند با توجه به اوقات فراغت نوجوانان و رویکردهای مربوط بدان موضوعات مشاوره‌ای خود را دنبال کنند.

وی ادامه داد: در حوزه فعالیت‌های کودکان نیز برنامه‌ها و طرح‌های بسیار متنوعی همچون بازی و سرگرمی، آموزش‌ مهارت‌ها برای ایجاد توانمدی در کودکان، دوره‌های تربیتی و ... در نظر گرفته شده است که در ایام تابستان به ایشان ارائه خواهد شد. همچنین، برنامه‌هایی نیز برای تربیت مادران در نظر گرفته‌ایم تا بتواتند مواجهه و ارتباط خوبی با فرزندان خود در سنین مختلف داشته باشند. 

بیابانی اظهار کرد: برگزاری دوره‌های آشنایی با مهارت‌های زندگی برای مادران و دختران، ارائه آموزش‌های مختلف در رابطه با قرآن‌آموزی از جمله حفظ و قرائت قرآن کریم و ... از دیگر برنامه‌هایی است که در ایام تابستان به بانوان بسیجی ارائه می‌شود. پایگاه‌های مقاومت همواره مأمن خوبی برای حضور دختران و زنان جوان و نوجوان بوده است تا ضمن گذراندن اوقات فراغت در ایام تعطیلات مدارس، بتوانند به لحاظ روحی و فکری و مهارتی خود را ارتقا دهند.  
   
مسئول بسیج جامعه زنان کشور تصریح کرد: برنامه‌های شاد و تفریحی و مهارت‌آموزی در عرصه‌های مختلف یکی از طرح‌های بسیار مهمی است که در ایام تابستان اجرا می‌شود. همچنین، راه‌اندازی کلاس‌های دروس تقویتی برای دانش‌آموزانی که علاقه‌مند هستند تا در فصل تابستان از فضای علم و تحصیل جدا نشوند، از جمله برنامه‌های شاخص بسیج جامعه زنان در این ایام خواهد بود. 

وی اظهار کرد: برپایی اردوهای تفریحی، زیارتی و سیاحتی و نیز برنامه‌های ورزشی مختلف نیز از دیگر برنامه‌هایی است که طی ایام تابستان با همکاری تربیت بدنی بسیج در مساجد و پایگاه‌های بسیج سراسر کشور اجرا می‌شود. 

انتهای پیام
captcha