همایش «امام(ره) احیاگر ارزش‌های اسلامی» در بندرترکمن برگزار شد
کد خبر: 4145910
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۱

همایش «امام(ره) احیاگر ارزش‌های اسلامی» در بندرترکمن برگزار شد

مناسبت سی و چهارمین سالگرد رحلت امام(ره) و قیام ۱۵ خرداد همایش «امام احیاگر ارزش‌های اسلامی» با حضور علما و روحانیون و مسئولین شهرستانی امروز، ۱۵ خرداد در مسجد جامع شهرستان بندرترکمن برگزار شد.

همایش امام احیاگر ارزش‌های اسلامی بندرترکمن

به گزارش ایکنا از گلستان، حجت‌الاسلام شهابی امام جمعه شهرستان بندرگز در همایش امام احیاگر ارزش‌های اسلامی که به مناسبت سی و چهارمین سالگرد رحلت امام(ره) و قیام ۱۵ خرداد که امروز، ۱۵ خرداد در مسجد جامع شهرستان بندرترکمن برگزار شد، گفت: امام(ره)نعمت الهی و هدیه خدا به عصر حاضر و محبوب دلهای خدا باوران دنیا و امید مظلومان بود همه ما مدیون امام هستیم.

امام جمعه بندرگز افزود: امام راحل با قیام خویش روحیه شجاعت، همت، اراده، غیرت، ایمان و امید و نیز خودباوری را در ملت ایران زنده کرد و روز به روز بر عزت و اقتدار مردم و نظام اسلامی ما در جهان افزود.

امام جمعه بندرگز تصریح کرد: امام خمینی(ره) با نهضت خویش، روح اسلام ناب محمدی(ص) و حقیقت دین را که همان قیام برای خداست، برای ملت ایران نمایان ساخت و مردم هم به خوبی از رهبر خود و در ادامه از خلف صالح آن رهبر فرزانه تبعیت کردند.

حجت‌الاسلام شهابی بااشاره به قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ گفت: قیام خونین 15 خرداد، رخدادى که به تحولى گسترده در تاریخ مبارزات مردم مسلمان ایران انجامید تا جایی که امام عزیز فرمودند «پانزده خرداد یک روز نیست، یک تاریخ است، یک تاریخ سراسر شکوهمند که برای همیشه باید جاودانه نگهداشته شود.»

وی تصریح کرد: باید پانزدهم خرداد را به نسل جدید معرفی کرد؛ مقصد پانزده خرداد را بشناسیم کسانی که پانزده خرداد را بوجود آوردند بشناسیم و کسانی که پانزده خرداد را دنبال کردند بشناسیم این روز را گرامی می‌داریم وبه ارواح طیبه شهدای 15 خرداد درود می‌فرستیم.

انتهای پیام
captcha