جلسه فعالان جامعه قرآنی با فرماندار شهرستان دیر برگزار شد
کد خبر: 4145080
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۷

جلسه فعالان جامعه قرآنی با فرماندار شهرستان دیر برگزار شد

جمعی از فعالان جامعه قرآنی طی جلسه‌ای با مشاور امور قرآنی استاندار بوشهر و فرماندار شهرستان دیر دیدار کردند.

جلسه فعالان جامعه قرآنی

به گزارش ایکنا از بوشهر، جلسه‌ فعالان مؤسسات قرآنی از بخش دوراهک و آبدان، بعدازظهر ۱۰ خردادماه، در محل فرمانداری شهرستان دیر با علیرضا یزاف، مشاور امور قرآنی استاندار بوشهر دیدار و گفت‌وگو کردند.

مشاور امور قرآنی استاندار بوشهر با تأکید بر حمایت از نهادهای فرهنگی و اجرایی از برنامه‌ها و فعالیت‌های قرآنی، گفت: ترویج فرهنگ معارفی و علوم قرآنی و گسترش آموزه‌های الهی یکی از رسالت‌های راهبردی رهبران و پیشوایان دینی و علمای سالک و ولایتمدار و انقلابی است.

وی در ادامه به ارائه برنامه‌های فرهنگی و قرآنی دولت سیزدهم پرداخت و افزود: واسپاری فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی به مردم و مؤسسات متخصص در این زمینه، در واقع یکی از تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی بر پایه مصالح عالی اسلام است که بارها به دست‌اندرکاران و انقلابیون و خادمین نهادها و سازمان‌ها تأکید مؤکد داشته‌اند.

مشاور امور قرآنی استاندار بوشهر تصریح کرد: گماردن اداره امور فرهنگی و قرآنی به دست متخصصان و دغدغه‌مندان کارآمد بر پایه خدامحوری، عدالت‌خواهی، مردم‌داری و اسلام‌خواهی سبب جلوگیری از نفوذ دشمنان و خوارج و حفظ مصلحت امت در مقابل تهدیدهای خارجی می‌شود.

یزاف به تبیین شخصیت علمی، فرهنگی و رسانه‌ای و قرآنی امام رضا(ع) پرداخت و گفت: تمامی فعالیت‌های علمی، فرهنگی و قرآنی امام رضا(ع) بر محور آموزش معارف توحید، ترویج فرهنگ اصیل اسلامی و مبارزه با انحرافات فکری و رفتاری متمرکز بود.

جلسه فعالان جامعه قرآنی

وی در ادامه خاطرنشان کرد: بخش عمده میراث حدیثی امام هشتم شیعیان، تبیین مفاهیم و معارف قرآن کریم را در بر می‌گیرد. امام رضا(ع) قرآن را معیار سنجش حق و باطل نهاد و در سخنرانی‌ها و مناظرات با فقها و عالمان دین و شاگردان، توجه زیادی به تفسیر قرآن داشت و سخنان و پاسخ‌هایش همه برگرفته از قرآن بود.

یادآور می‌شود، در پایان يونس باربرز، فرماندار شهرستان دیر و محمد ادیب‌نیا، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت استان بوشهر از فعالان قرآنی بخش آبدان و دوراهک قدردانی و تجلیل کرد.

تجلیل از فعالان جامعه قرآنی

حامد فکوری 

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha