نشست هم‌اندیشی مدیران مراکز و گروه‌های علمی قرآنی استان قم برگزار شد
کد خبر: 4143706
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۴

نشست هم‌اندیشی مدیران مراکز و گروه‌های علمی قرآنی استان قم برگزار شد

دومین نشست هم‌اندیشی مدیران مراکز و گروه‌های علمی قرآنی استان قم به میزبانی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم با حضور مدیران و مسئولان مراکز علمی فرهنگی و قرآنی استان قم، پنجشنبه 4 خردادماه برگزار شد.

نشست هم‌اندیشی مدیران مراکز و گروه‌های علمی قرآنی استان قمبه گزارش ایکنا از قم، دومین نشست هم‌اندیشی مدیران مراکز و گروه‌های علمی قرآنی استان قم به میزبانی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم با حضور مدیران و مسئولان مراکز علمی فرهنگی و قرآنی استان قم، امروز ششم خردادماه برگزار شد.

در ابتدای این مراسم آیات کلام‌الله مجید از سوی علی‌اصغر شعاعی قاری بین‌المللی قرآن قرائت شد. سپس حجت‌الاسلام والمسلمین نقیب، رییس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم در ابتدا اظهار کرد: دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم بیش از 30 سال از عمرش می‌گذرد که با 5 هزار دانشجو در 18 دانشکده در رشته علوم و تفسیر قرآن با گرایش‌های مختلف تحصیل می‌کنند.این دانشگاه از حضور هزار استاد حق‌التدریس و 85 عضو هیئت علمی بهره می‌برد.

وی با اشاره به اینکه پژوهشکده این دانشگاه پیگیر احیای نسخ خطی است که به زودی دو نسخه احیا شده رونمایی می‌شود، گفت: کتاب سال قرآنی راه اندازی شد که امسال در سومین کتاب سال قرآنی آثار برگزیده معرفی شدند تا اساتیدی که در فضای قرآنی کارعلمی انجام دادند از آنان تقدیر شود.

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی رضایی اصفهانی، مدیر انجمن قرآن پژوهشی حوزه علمیه، اهداف و برنامه‌های این نشست و راهکارهای ارائه و ثبت نظریه‌های قرآنی را تشریح نمود.

در بخش بعدی، هریک از مسئولان و مدیران موسسات و مراکز فرهنگی از جمله: پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن، کنگره ملی مرجعیت علمی قرآن، اداره قرآن عتبه امام حسین(ع)، دبیرخانه انجمن های علمی حوزه، مرکز علم و فن آوری در قرآن، کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای دامت برکاته، مرکز تخصصی قرآن امام علی ابن ابی طالب(ع)، گروه قرآن پردیس فارابی دانشگاه تهران، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و موسسه مطالعات راهبردی قرآن، به بیان گزارشی از اقدامات فرهنگی در مراکز مربوطه و دغدغه‌های موجود پرداختند.

همچنین عموزاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم و حجت‌الاسلام والمسلمین مقیمی، معاون پژوهش حوزه‌های علمیه، به عنوان میهمانان ویژه این مراسم به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود در این حوزه پرداختند.

 
 
انتهای پیام
captcha