سیدحسن نصرالله: ترور فرماندهان غزه به رویارویی گسترده منجر خواهد شد
کد خبر: 4140450
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۶

سیدحسن نصرالله: ترور فرماندهان غزه به رویارویی گسترده منجر خواهد شد

دبیر کل حزب‌الله به مناسبت هفتمین سالروز شهادت سید مصطفی بدرالدین از فرماندهان برجسته حزب‌الله در مدرسه المهدی بیروت در حال سخنرانی است.

سیدحسن نصراللهبه گزارش ایکنا به نقل از المنار، سید حسن نصرالله به مناسبت هفتمین سالروز شهادت مصطفی بدرالدین، از فرماندهان برجسته حزب الله امروز جمعه ۲۲ اردیبهشت در سالن شهید سیدمحمد باقر صدر مدرسه المهدی بیروت سخنرانی کرد.

دبیر کل حزب الله از زمان شهادت این شهید در سال ۲۰۰۸ در دمشق در سالروز شهادت وی سخنرانی کرده است.

سیدحسن نصرالله در ابتدای سخنان خود برای ملت فلسطین پیروزی، عزت و غلبه بر دشمن در نبرد جاری با رژیم اشغالگر صهیونیستی را از درگاه خداوند متعال مسالت خواست.

دبیر کل حزب‌الله به ملت فلسطین، رهبران مقاومت و رزمندگان آن شهادت فلسطینی‌ها در حملات هوایی رژیم اشغالگر صهیونیستی و همچنین شهادت خضر عدنان اسیر فلسطینی بر اثر اعتصاب غذای طولانی در زندان های رژیم صهیونیستی را تبریک گفت.

سیدحسن نصرالله گفت: این دشمن اسرائیلی بود که در این دور حمله را با ترور فرماندهان شهید سرایا القدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی و هفت زن و کودک آغاز کرد. نتانیاهو با این تجاوز به دنبال درمان شکاف موجود در ائتلاف سیاسی خود است.

وی افزود: رژیم اشغالگر به دنبال ضربه زدن به ساختار فرماندهی سرایا القدس و نابود کردن قدرت موشکی آن است و تصور می‌کند که این تجاوز به تضعیف فرماندهی جنبش جهاد اسلامی منجر می‌شود.

دبیرکل حزب‌الله گفت: فرماندهی جنبش جهاد اسلامی با ترور فرماندهان سرایا القدس عاقلانه و با آرامش برخورد کردند و با فرماندهی کتائب القسام، شاخه نظامی حماس ارتباط گرفتند تا موضعی یکپارچه داشته باشند.

سیدحسن نصرالله با بیان اینکه پاسخ مقاومت در غزه در دست اتاق عملیات مشترک گروه‌های مقاومت است، گفت: یکپارچگی موضع گروه‌های مقاومت رژیم اشغالگر را از دستیابی به اهدافش بازداشت.

دبیرکل حزب‌الله تاکید کرد: گروه‌های مقاومت فلسطین قدرت بزرگی برای ترمیم فوری ساختار فرماندهی سیاسی و نظامی خود دارند.

سیدحسن نصرالله افزود: ترمیم فوری ساختار فرماندهی سرایا القدس پس از ترور چند فرمانده آن رژیم اشغالگر را غافلگیر کرد.

وی تاکید کرد: رسیدن موشک‌های مقاومت به جنوب تل‌آویو و قدس اشغالی رژیم اشغالگر را آشفته و سراسیمه کرده است و نتانیاهو نمی‌تواند این دروغ را بگوید که قدرت بازدارندگی اسرائیل را ترمیم کرده است، بلکه هدف دشمن در ترمیم قدرت بازدارندگی‌اش ناکام بوده و موضع مقاومت در غزه یکپارچه باقی مانده است.

سیدحسن نصرالله گفت: آنچه تاکنون رخ داده است به دشمن به خوبی فهماند که مقاومت از هیچ عملیات تروری نمی‌گذرد و ترور فرماندهان غزه به یک رویارویی گسترده منجر خواهد شد و نبرد امروز نبرد حفاظت و تامین امنیت ملت فلسطین است.

دبیرکل حزب‌الله با بیان اینکه نبرد غزه مهم است و پیامدهای آن محدود به نوار غزه نیست بلکه همه منطقه را شامل می‌شود، گفت: ما با فرماندهی مقاومت در غزه در ارتباط دائم هستیم و در ارائه کمک در هر زمانی که مسئولیت ایجاب کنم تردید نخواهیم کرد.

سیدحسن نصرالله در بخش دیگری از سخنانش درباره بازگشت سوریه به اتحادیه عرب و دعوت از بشار اسد، رئیس جمهور این کشور برای حضور در اجلاس سران عرب گفت: این دو قضیه نشانه دو امر مهم است.

وی تصریح کرد: سوریه در جای خود باقی ماند و موضع و محور آن تغییر نکرد. امروز موضوع سوریه یکی از مباحث مهم انتخاباتی ترکیه است به نحوی که نامزدهای این انتخابات در ارائه دیدگاه‌های خود در قبال سوریه با یکدیگر رقابت دارند.

دبیرکل حزب‌الله با بیان اینکه از هر گونه تحول مثبت در خصوص سوریه حمایت می‌کند، گفت: ما از جمله کسانی بودیم که برای پیروزی معنوی، سیاسی و نظامی در سوریه پیام تبریک دریافت کردیم و در هر پیشرفت، بهبود و پیروزی سوریه چهره‌های شهدایمان و جانفشانی‌های آنها را می‌بینیم و همچنین غریبی خودمان را زمانی که جهان به دلیل اینکه ما گزینه حمایت از سوریه را برگزیده بودیم از ما انتقاد می‌کردند.

سیدحسن نصرالله همچنین سفر رئیس جمهور ایران به سوریه را نشان دهنده روابط راهبردی بین ایران و سوریه در سطوح مختلف توصیف کرد.

دبیرکل حزب‌الله گفت: شهید سیدمصطفی بدرالدین از درک گسترده و عمیق و بینش و ذهنی راهبردی برخوردار بود و این چیزی است که بسیاری از رهبران ما از آن برخوردارند و از همین رو توانستند گزینه‌ها و اهداف درست را برگزیده و این پیروزی‌ها را خلق کنند.

سیدحسن نصرالله گفت: همه تحولات مثبت در سوریه به برکت استواری رهبری، ارتش و مردم این کشور اتفاق افتاد و این کشور امروز رو به پیشرفت است. روزهای سختی که گذشت با وجود ادامه دزدی آمریکا از نفت و گاز سوریه و اصرار آن بر محاصره این کشور و اعمال قانون سزار بر آن بازنخواهد گشت.

وی بر لزوم ازسرگیری روابط لبنان با سوریه نیز تاکید کرد و گفت: اگر حزب الله در لبنان تصمیم گیرنده بود روابط با سوریه مدت‌ها قبل از سر گرفته شده بود.

دبیرکل حزب‌الله ضمن درخواست از دولت پیشبرد امور لبنان برای ازسرگیری روابط طبیعی با سوریه گفت: بازگشت روابط با سوریه به نفع لبنان در زمینه‌های مختلف است. در واقع در جهان عرب دشمنی دائمی وجود ندارد و ما از لبنانی‌ها هم می‌خواهیم از این فضای سیاسی مثبت ایجاد شده استفاده کنند.

سیدحسن نصرالله پرداختن به مسئله حضور آوارگان سوری در لبنان از طریق سخنان تحریک‌آمیز و تریبون‌های شبکه‌های اجتماعی را نامناسب خواند و گفت: باید یک هیئت وزارتی و امنیتی از لبنان به دمشق برود و برای حل این بحران هماهنگی صورت گیرد. یعنی یک تصمیم مستقل و با هماهنگی دولت سوریه شرط اصلی در حل مسئله آوارگان سوری است.

وی تاکید کرد: حزب‌الله مانع از بازگشت هیچ کسی به روستاهای مرزی سوریه نمی‌شود و همه تبلیغات خلاف آن دروغ بزرگ است.

دبیرکل حزب‌الله گفت: اخبار مربوط به ارتباط قاچاقیان مواد مخدر در سوریه با حزب‌الله را دروغ، ظلم و افتراء توصیف و تاکید کرد: اگر کمک حزب‌الله نبود مقامات لبنان قادر نبودند با بسیاری از تاجران مواد مخدر در لبنان روبرو شوند.

وی افزود: با هر حادثه‌ای که اتفاق می‌افتد حزب‌الله به تجارت مواد مخدر متهم می‌شود در حالی که همه آنها دروغ، خیانت و از کم اخلاقی است.

سیدحسن نصرالله روند انتخاب رئیس جمهور در لبنان را نیز با پیشرفت‌هایی همراه خواند و گفت: ما نامزد مد نظر خود را برگزیده‌ایم. او یک فرد طبیعی و جدی است ما نامزد خود را بر هیچ کسی تحمیل نمی‌کنیم. هر طرفی هر اسمی را می‌خواهد نامزد کند و سپس در پارلمان رئیس جمهور انتخاب خواهد شد.

دبیر کل حزب‌الله لبنان در مورد ریاض سلامه، رئیس کل بانک مرکزی این کشور که به مهره آمریکا در لبنان مشهور است، گفت: دولت لبنان مجاز به تمدید دوره ریاست وی یا انتصاب فرد دیگری جایگزین وی نیست.

انتهای پیام
captcha