هنجارشکنی؛ رهاورد رسانه‌های نظام سلطه و کمپانی‌های غربی
کد خبر: 4140390
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۵
حجت‌الاسلام ابوذر شاد مطرح کرد:

هنجارشکنی؛ رهاورد رسانه‌های نظام سلطه و کمپانی‌های غربی

خطیب جمعه موقت برازجان گفت: رسانه‌های نظام سلطه و کمپانی‌های غربی یک مجموعه گسترده برای ترویج بی‌فرهنگی و شکستن ساختارهای اجتماعی و هویتی و متجاوزان به حریم آیین‌های دینی و بنیان خانواده و جوانان هستند.

حجت‌الاسلام ابوذر شاد

به گزارش ایکنا از بوشهر، حجت‌الاسلام ابوذر شاد، امام جمعه موقت برازجان، امروز ۲۲ اردیبهشت‌ماه، در خطبه‌های مراسم عبادی و سیاسی نماز آدینه این شهر با گرامیداشت بیست‌و‌هفتم اردیبهشت‌ماه روز جهانی ارتباطات، گفت: صنعت ارتباطات و روزآمدی فناوری اطلاعات در حوزه ابزاری و تکنولوژی‌های جدید نرم‌افزاری موجب چالش‌های گوناگون ذهنی برای انسان‌ها در عرصه کار و زندگی و محیط تحصیلی می‌شود، و امروزه ما شاهدیم که ابزارهای نوین ارتباطی در عرصه رسانه پا به عرصه زندگی بشیریت گذاشته و سبک زندگی انسان‌ها را از طریق نرم‌افزارهای کاربردی نوظهور جریان‌‌سازی رباطی کرده است. که بهتر آن است که در محیط کار، تحصیل و زندگی برای رسیدن نتیجه طلایی در حوزه تصمیم‌گیری باید با استواری اقدام به اکتشاف واقعیت‌ها و تحقیق کردن در این محیط‌ها و مکان‌ها پرداخت.

خطیب جمعه موقت برازجان در ادامه افزود: برنامه عصر پیشرفت تمدن بشری بر این مبنا برنامه‌ریزی و تبلیغات کلان کرده بود که تکنولوژی‌های ارتباطی و نرم‌افزارهای کاربردی نوظهور و متنوع طوری طراحی شده‌اند که باید درخدمت انسان‌ها قرار بگیرند ولی متأسفانه در مواردی گویا نقض غرض شده و این ابزارهای ارتباطی بشریت را به خدمت گرفته و منفعل و تابع برنامه‌های ادراکی خود کرده است.

وی با بیان این مطلب که دشمن با استفاده از ابزارهای نوین ارتباطی و رسانه‌ای هویت اسلامی وانقلابی جوانان ما را هدف قرار داده است، اظهار کرد: موجودیت ابزارهای نوظهور در حوزه ارتباطات رسانه‌ای و شبکه‌های اجتماعی و فضاهای مجازی در بخش چندرسانه‌ای موجب پیدایش زمستانی سرد و سوزان و کُشنده در نوع سبک زندگی و تغییر ذائقه و هویت فرهنگی انسان‌ها در این عصر پیشرفت تکنولوژی و ارتباطات شده است، که وجود این ابزارهای نوین ارتباطی تحت سیطره دشمن و خوراج موجب برهم زدن ساختار نظام کار، تحصیل و زندگی انسان‌ها می‌شود. لذا در این عرصه باید رسانه‌های تخصصی و بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران با رویه و روحیه ولایتمداری، انقلابیگری و پژوهش‌محوری بهترین جهادی و آتش‌به‌اختیار اقدام به آسیب‌شناسی کنند و همچنین نیز به تقویت زیرساخت‌ها و حمایت از کارشناسان فرهیخته و با تجربه در عرصه فرهنگ، اطلاع‌رسانی و هنر بپردازند. تا دگربار در جامعه شاهد دگرگونی در حرارت اجتماعی متاثر از طراحی‌های اداراکی و تهاجمات رسانه‌ای دشمنان نباشیم.

حجت‌الاسلام شاد در ادامه به تبیین ضرورت ساختار پویا و فعالیت‌های فرهنگی شبکه مجازی از منظر رهبر معظم انقلاب اسلامی پرداخت و بیان کرد: داشتن دانش علمی و هوشمندی در عرصه پیشرفت‌های تکنولوژی‌های جدید نرم‌افزاری و نرم‌افزارهای نوظهور رسانه‌ای برای دفاع مقدس فرهنگی و هویتی در مقابله با تهدیدات دشمنان و ادراکات خوارج و سلطه‌های غربی یک ضرورت آرمانی و انقلابی برای تحقق تمدن‌سازی اسلامی است.

امام جمعه موقت برازجان تصریح کرد: همانطوری که دشمن در دشمنی خودش از این ابزارها علیه ما استفاده می‌کند ما باید اقدام عالمانه و هوشمندانه و متناسب با تهاجمات آنها کنیم و تبلیغ و ترویج تاثیرگذار و منسجم گفتمان اسلام ناب و انقلاب اسلامی در فضای مجازی یکی از تکنیک‌های راهبردی به‌منظور تقویت پایه‌های اندیشه‌ای و تغذیه فکری جامعه ملی کشورمان است.

ناپسندیده‌ترین ارمغان؛ انحطاط و بی‌اخلاقی جامعه غرب

وی با اشاره به این نکته که تحلیل‌های جهانی تکنوپولی شدن جامعه غربی را تایید کرده است، گفت: خود غربی‌ها و دانشمندان آنها معرفتند که دنیای غرب دچار تکنو‌پولی یعنی تکنولوژی منهای اخلاق و فرهنگ شده است و همین اعتراف اجتماعی بزرگترین رسوایی برای انحطاط فرهنگ غربی را در بردارد. پس ما نباید بگذاریم فرهنگ غنی اسلامی در برابر تهاجم فرهنگی غرب منفعل و احیانا ذوق‌ زده و دل سپرده شود.

خطیب جمعه موقت برازجان در ادامه، انحطاط و گرفتاری جامعه غرب در گرداب بی‌اخلاقی و متلاشی شدن قاموس کانون خانواده آنها را به‌عنوان دو آسیب بزرگ و غالب جامعه غربی خواند و بیان کرد: اگر امروزه رسانه‌های بیگانه با تمام توان رسانه‌ای خود مطالبه‌گر و مروج ابتذال و برهنگی در زمینه پوشش‌های ناپسند هستند این نشان از آن دارد که رسانه‌های نظام سلطه و کمپانی‌های غربی یک مجموعه گسترده برای ترویج بی‌فرهنگی و شکستن ساختارهای اجتماعی و هویتی و متجاوزان به حریم آیین‌های دینی و بنیان خانواده و جوانان هستند.

ضرورت بهبود زیرساخت‌های آموزشی و تالیفی

وی به ارائه تحلیلی از انقلابات لحظه‌ای ارتباطات و اطلاعات و ظهور ابزارهای رسانه‌ای پیشرفته پرداخت و گفت: انقلاب ارتباطات و اطلاعات و به‌دنبال آن ظهور ابزارهای رسانه‌ای پیشرفته و سریع مانند اینترنت، ماهواره و شبکه‌های اجتماعی و...، انتقال ارزش‌‌ها، آموزه‌‌های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی را از نسلی به نسل دیگر با چالش روبرو می‌کنند و نقش نهادهای همچون خانواده و آموزش و پرورش و سنگر تعلیمی و پرورشی مدرسه و...، کاهش یافته و چنین فضایی واقعا خانواده‌ها را در امر همسرداری و تربیت فرزندان دچار مشکل کرده است و متاسفانه دشمنان اسلام ابتکار عمل را در دست دارند و به تعبیر مقام عظمای ولایت، فضای مجازی قتلگاه نوجوانان و جوانان شده است. و می‌طلبد که نخبگان علمی دانشجو و اساتید دانشگاهی به نجات زیرساخت‌های آموزشی و تالیفی وزارت آموزش و پرورش بیاید و بشتابند و یاری رسان باشند.

حامد فکوری 

انتهای پیام
captcha