شاهد مهاجرت معکوس در حوزه پزشکی هستیم
کد خبر: 4137839
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۳

شاهد مهاجرت معکوس در حوزه پزشکی هستیم

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ما از بسیاری مهاجرت‌ها ممانعت کردیم همچنین مهاجرت معکوس هم داشتیم و بسیاری از نخبگان داخلی خارج از کشور را به ایران بازگرداندیم.

مجید غیورمبرهن، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهدبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، مجید غیورمبرهن، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد، امروز 11 اردیبهشت ماه، در نشست خبری هفته سلامت که در ساختمان قریشی دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد، بیان کرد: در حوزه پژوهش و فناوری راه‌اندازی پژوهشگاه دانشگاه علوم پزشکی مشهد را در پیش داریم و با این اقدام کارهای پژوهشی به شکلی بهتر و هدفمندتر دنبال خواهد شد و مکان قبلی در اختیار پارک علم و فناوری سلامت مشهد قرار می‌گیرد که فعالیت‌های این مجموعه نیز به نحو بهتر و اثربخش‌تری از قبل دنبال شود.

وی یکی دیگر از اقدامات شاخص در این بخش را بحث اهدای عضو عنوان کرد و افزود: در این ‌خصوص اهدای نسوجی از جمله قرنیه آمار بالایی دارد که اقدامات شاخصی در این حوزه با پژوهش‌های و درمان‌های اثربخش صورت گرفته است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: در سال 1401 بیش از 20 اختراع در حوزه پزشکی ثبت شده است، ضمن اینکه بیش از 90 محصول داشتیم و در کنار آن تقویت کمیته تحقیقات دانشجویی از دیگر مواردی است که در این خصوص نیز موفق به کسب رتبه دوم کشور شدیم.

وی ادامه داد: علاوه بر این نیز در حوزه دانشمندان یک درصدی جزو دانشگاه‌های شاخص کشور هستیم و در بسیاری از حوزه‌های مرتبط حائز رتبه‌های تک رقمی ملی و ۲ و ۳ رقمی بین‌المللی شدیم ضمن اینکه و در برخی از حوزه‌ها مانند داروسازی ارتقاء رتبه داشتیم.

غیور مبرهن اضافه کرد: در حوزه بین‌الملل هم تفاهم‌نامه‌های همکاری با بسیاری از کشورها از جمله عراق، تاجیکستان، افغانستان، پاکستان ترکمنستان، آلمان و... در حوزه‌های آموزش، درمان، توریست سلامت داشتیم که این امر باعث شده جذب دانشجوی غیرایرانی را از گذشته بیشتر شاهد باشیم.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: میزان رضایتمندی بیماران غیرایرانی در مشهد افزایش چشمگیری داشته و یکی از دلایل مهم در این خصوص کاهش حضور واسطه‌گران در حوزه سلامت است.

غیورمبرهن بیان کرد: علاوه بر موارد ذکر شده نیز به دنبال جذب نیروهای کارآمد بودیم و اقدام به جذب افراد شایسته در کوتاه‌ترین زمان ممکن را داشتیم.

وی افزود: ما علاوه بر اینکه از بسیاری از مهاجرت‌ها ممانعت کردیم مهاجرت معکوس هم داشتیم و بسیاری از نخبگان داخلی خارج از کشور را به ایران بازگرداندیم.

در ادامه حسن وکیلی، سرپرست معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص کمبود دارو، افزود: در حوزه کمبود دارویی شهروندان، ۲۶ هزار و ۴۰۰ تماس با سامانه تلفنی ۱۹۰ برای اطلاع از آخرین وضعیت دارو‌ها داشتند.

وی با اشاره به قاچاق دارو گفت: در سال 1401 حدود 189 هزار داروی غیرمجاز وارداتی کشف شد و در اختیار نهاد‌های مرتبط قرار گرفت و بعد از بازبینی برای استفاده یا امحای آن‌ها تصمیم‌گیری خواهد شد.

وکیلی بیان کرد: همچنین یک میلیون و ۲۰۰ هزار داروی غیرمجاز به ارزش تقریبی ۱۵ میلیارد ریال از ۲۳۰۰ واحد عطاری و باشگاه ورزشی تحت نظارت این معاونت کشف و تعیین تکلیف شده است.

انتهای پیام
captcha