کاشت حلزون در ایران رایگان است
کد خبر: 4137835
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۵
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد:

کاشت حلزون در ایران رایگان است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: برخی به دلیل عدم آگاهی از رایگان بودن کشت حلزون در ایران به کشور ترکیه و... مراجعه می کنند.

محمدعلی کیانی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهدبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، محمدعلی کیانی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد، امروز، 11 اردیبهشت ماه، در نشست خبری هفته سلامت که در ساختمان قریشی دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای سلامت، بیان کرد: سلامت تاجی است بر سر انسان و این مهم یک بحث جمعی است و در واقع 70درصد آن مرتبط با جامعه و 30درصد به سازمان بهداشت مرتبط است، لذا اگر مشارکت جمعی نباشد این امر در جامعه محقق نخواهد شد.

وی با بیان تفاوت هفته سلامت امسال با سال گذشته، اظهار کرد: این تفاوت در اجرای طرح پزشکی خانواده است که از ابتدای اردیبهشت ماه آغاز شده و برنامه‌های هفته سلامت امسال حول این طرح برگزار خواهد شد.

کیانی در تشریح نامگذاری روزهای هفته سلامت افزود: عنوان سلامت برای همه با پزشکی خانواده شعار امسال هفته سلامت است و روز اول با عنوان پزشکی خانواده، پوشش همگانی سلامت، روز دوم جوانی جمعیت و سالمندی سالم، روز سوم با عنوان دسترسی عادلانه به سلامت، روز چهارم با عنوان جامعه سالم و رشد تولید، روز پنجم با عنوان اقتصاد خانواده و پزشکی خانواده، روز ششم با عنوان سلامت و رسانه و روز هفتم با عنوان پزشکی خانواده و سبک زندگی سالم انتخاب شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص جامعه سالم و رشد تولید، بیان کرد: وقتی جامعه‌ای سالم داشته باشیم می‌توانیم رشد تولید را هم شاهد باشیم چرا که جامعه سالم و نیروی انسانی سالم است که می تواند باعث توسعه تولید شود.

کیانی تصریح کرد: روز ششم با عنوان سلامت و رسانه نامگذاری شده و این به خاطر اهمیت نقش اصحاب رسانه در آگاه‌سازی جامعه پیرامون موضوعات سلامت است، چرا که اگر رسانه نباشد سلامت در سطح جامعه فرهنگ‌سازی نخواهد شد.

وی ادامه داد: اکنون که طرح پزشکی خانواده در حال اجراست رسانه‌ها می‌توانند نکات ضعف و قوت این طرح را بیان کنند تا نکات ضعف برطرف شده و نکات قوت هم تقویت شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد اضافه کرد: در خصوص پزشکی خانواده و سبک زندگی سالم در حوزه آموزش اینکه چگونه زندگی کنیم که سالم بمانیم اقدام شده که این سبک از زندگی ابعادی از جمله سلامت روان، تغذیه سالم و... را شامل می‌شود.

وی افزود: در بخش گردشگری سلامت 110 درصد رشد را شاهد بودیم و از 82 ملیت به مشهد برای درمان آمده اند.

کیانی با اشاره به اینکه کاشت حلزون در ایران رایگان است، ادامه داد: برخی از این موضوع آگاه نیستند و برای کاشت حلزون به کشور ترکیه می‌روند ما در سال 1401 برای کاشت حلزون برای 270 کودک بالغ بر 135 میلیارد هزینه کردیم.

انتهای پیام
captcha