خودسازی لازمه تحقق تمدن نوین اسلامی است
کد خبر: 4135928
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۰

خودسازی لازمه تحقق تمدن نوین اسلامی است

امام جمعه بندر انزلی گفت: جامعه سازی و جامعه پردازی نیاز امروز جامعه است زیرا با توطئه‌هایی که دشمن برای ایجاد ناهنجاری‌ها در جامعه ما طراحی کرده و دنبال می‌کند باید این حرکت اجتماعی برای تحقق تمدن نوین اسلامی به صورت گسترده انجام شود که در این حرکت نیاز اولیه و اساسی خودسازی انسان‌هاست.

حجت‌الاسلام شمس الدین امام جمعه انزلی

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت‌الاسلام سیدعبدالجواد شمس‌الدین، امام جمعه بندر انزلی امروز، دوم اردیبهشت‌ماه در خطبه‌های نماز عید سعید فطر در جمع نمازگزاران بندر انزلی اظهار کرد: مولای متقیان علی(ع) این روز را اینگونه معرفی می‌کند و می فرماید: این روز برای کسی عید است که خداوند روزه او را قبول و عبادات و نماز او را در ماه مبارک رمضان ستوده باشد و اگر کسی در ماه رمضان توانسته به گونه‌ای عبادت کند که خداوند عبادات او را بپذیرد امروز روز عید اوست.

وی با بیان اینکه طبق سخن اولیا و بزرگان دین این روز را به اهمال و غفلت و بی توجهی سپری نکنید چون نمی‌دانید خدا عبادات شما را قبول کرده یا خیر؟، افزود: این روز برای انسان‌های مومن که روزه دار بودند و عبادت کردند روز خوف و رجاست.

شمس‌الدین گفت: البته طبق فرموده خدای متعال در قرآن کریم نباید از لطف و رحمت باریتعالی مایوس بود و اگر نتوانستیم حق این ماه را آنگونه که شایسته آست به جا بیاورم امیدواریم دست عنایت الهی امروز دست ما را بگیرد زیرا عید فطر روز پاداش بندگان است.

امام جمعه بندر انزلی با تاکید بر اینکه باید تقوای الهی را در رفتار و عمل داشته باشیم، گفت: پس از یک ماه عبادت و مبارزه با نفس امروز روز عید است و باید سعی کنیم آنچه در این ماه مبارک از نورانیت و معنویت به دست آوردیم برای خودمان حفظ کنیم.

شمس‌الدین با بیان اینکه ما از دو جهت نیاز به حفظ و تداوم دستاوردهای رمضان داریم، تاکید کرد: اول اینکه باید آنچه در این ماه بدست آوردیم در بعد از ماه رمضان هم ادامه دهیم زیرا اگر مبارزه با نفس و تزکیه نفس تداوم و مراقبه نداشته باشد به مرور اثر خود را از دست می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه همانگونه که بزرگان توصیه کردند حفظ عمل از انجام آن سخت‌تر است، افزود: اگر خداوند توفیق دهد سال بعد که ماه مبارک رمضان را درک کردیم این مسیر را ادامه داده باشیم و فضایل این ماه مبارک را بیشتر درک کنیم.

امام جمعه بندر انزلی با تاکید بر اینکه امروز در جامعه اسلامی دو کار حساس و ضروری داریم که باید مورد توجه باشد، گفت: امسال که ماه مبارک رمضان با آغاز سال شمسی مقارن بود فرصت خوبی برای اصلاح ناهنجاری‌ها و کاستی‌ها در مدیریت کشور و در زندگی افراد جامعه است و این باید با حرکت تحولی جبران و برطرف شود.

وی افزود: همچنین نکته دوم که از مطالبات مقام معظم رهبری است که باید مورد توجه و عمل قرار گیرد جامعه پردازی برای تحقق تمدن اسلامی است و برای اینکه به تمدن نوین اسلامی دست پیدا کنیم لازمه آن خودسازی است.

شمس‌الدین با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان این خودسازی انجام شده و باید حفظ شده و تداوم داشته‌ باشد، تاکید کرد: جامعه سازی و جامعه پردازی نیاز امروز جامعه است زیرا با توطئه‌هایی که دشمن برای ایجاد ناهنجاری‌ها در جامعه ما طراحی کردند و دنبال می‌کنند باید این حرکت اجتماعی برای تحقق تمدن نوین اسلامی به صورت گسترده انجام شود که در این حرکت نیاز اولیه و اساسی خودسازی انسان‌هاست.

انتهای پیام
captcha