اقامه نماز وحدت در نشست علمای شیعه و سنی لبنان
کد خبر: 4135068
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۷

اقامه نماز وحدت در نشست علمای شیعه و سنی لبنان

نشست علمای شیعه و سنی در لبنان با تأکید بر حمایت از جبهه مقاومت برای نابودی رژیم صهیونیستی و اقامه نماز وحدت همراه بود.

به گزارش ایکنا به نقل از العهد، مجمع سید زهراء صیدا در منطقه جبل عامل در جنوب  لبنان دیروز دوشنبه، 28 فروردین محل برگزاری یک نشست صمیمانه با حضور پرشور علمای شیعه و اهل تسنن بود که به مناسبت روز جهانی قدس گرد هم آمده بودند.

شیخ علی دعموش، نائب رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان که مسئول برگزاری این نشست بود، گفت: با هر رویارویی مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی ضعف این رژیم بیشتر برملا و ثابت می‌شود که به واقع این رژیم از خانه عنکبوت سست‌تر است و از همین رو مقوله امکان نابودی کامل اسرائیل جدی‌تر می‌شود.

شیخ دعموش با اشاره به پاسخ‌های متنوع و سنجیده مقاومت برای دفاع از مسجد الاقصی گفت: رژیم صهیونیستی در رویارویی با مقاومت مستأصل شده و از سوی دیگر جبهه مقاومت قوی‌تر و یکپارچه‌تر شده است.

وی با بیان اینکه مقامات صهیونیست نسبت به هماهنگی بین ارکان جبهه مقاومت و نه تنها بین گروه‌های فلسطینی و راهبرد جدید آن در رویارویی با این رژیم اشغالگر نگران و برآشفته هستند، گفت اسرائیل می‌داند با تهدید واقعی بی‌سابقه‌ای روبه‌روست.

این مسئول حزب الله با بیان اینکه خیال نتانیاهو برای تشکیل ائتلاف منطقه‌ای تحت سرکردگی اسرائیل با برخی کشورهای عربی علیه جبهه مقاومت و بخصوص ایران بر باد رفته است، گفت: تحولات تازه منطقه‌ای و نزدیکی عربستان و ایران و صحبت‌ها از بازگشت سوریه به اتحادیه عرب و همچنین فروپاشی از درون رژیم اشغالگر گواه این است که اسرائیل در معرض نابودی است.

شیخ دعموش از دولت‌ها و ملت‌های اسلامی و همه آزادگان جهان خواست به بخشی از نبرد مقاومت در فلسطین ملحق شوند و از آن حمایت مالی، تسلیحاتی سیاسی و غیره به عمل آورند، بخصوص از مقاومت کرانه باختری که سپر دفاع از قدس و مقدسات اسلامی است.

شیخ ماهر حمود، رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت، شیخ حسین قاسم رئیس شورای علمای فلسطین و شیخ روید عماش، مسئول منطقه جنوب در انجمن پروژه‌های خیریه اسلامی، شیخ سعید القاسم، رئیس کمیته اسلامی فلسطین ارشاد و شماری دیگر از علمای لبنانی در این نشست حضور داشتند و به ایراد سخنانی پرداختند.

آنها به اتفاق بر اهمیت جبهه مقاومت برای نابودی دشمن اسرائیلی در صورت ارتکاب هر گونه اشتباهی از سوی آن تأکید کردند و گفتند: راه مقاومت تنها راه آزادی سرزمین و مقدسات است.

این علمای لبنانی با پایان نشست نیز نماز مغرب را در کنار یکدیگر به جماعت اقامه کردند.

تاکید بر حمایت از جبهه مقاومت و اقامه نماز وحدت در نشست علمای شیعه و سنی لبنان/اماده

انتهای پیام
captcha