تأکید رئیس شورای عالی سیاسی یمن بر تداوم اقدامات برای آزادی اسرا
کد خبر: 4134787
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۵

تأکید رئیس شورای عالی سیاسی یمن بر تداوم اقدامات برای آزادی اسرا

رئیس شورای عالی سیاسی یمن در جریان استقبال از اسرای آزادشده و مبادله اسیران ضمن تبریک این پیروزی بزرگ بر تداوم تلاش‌های برای آزادی تمام اسرای یمنی تأکید کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از العهد، مهدی المشاط، رئیس شورای عالی سیاسی یمن با پذیرایی از اسرای آزاد شده در جریان مبادله اسیران با ائتلاف سعودی، این پیروزی و شادی بزرگ را به آنان و خانواده‌هایشان و همه مردم یمن تبریک گفت و از کمیته ملی زندانیان برای پیگیری مستمر خود برای آزادی این اسیران قهرمان تشکر کرد.

المشاط خطاب به اسرای آزاد شده با اشاره به اینکه طرف درگیری همواره به دنبال سیاسی کردن این موضوع بوده است، گفت: رهبری یمن از ابتدا تاکنون بر جنبه انسانی تأکید داشته و شما همواره اولویت ما بوده‌اید. به گفته وی رهبران یمن از ابتدا مخالف استفاده سیاسی از مسئله اسرا بوده‌اند.

وی افزود: ما رنج خانواده‌های محترم شما را درک می‌کنیم و این رنج برای ما تا آزادی تمام اسیران دربند تداوم دارد.

به گفته المشاط در جریان مذاکرات نیروهای مزدور تنها به دنبال آزادی بستگان و خانواده‌های خود بودند و به نیروها و هم‌رزمان خود اهمیتی نمی‌دادند.

وی همچنین تصریح کرد: با وجود موانع بسیاری که برای آزادی اسیران ایجاد شده بود، تلاش بسیاری انجام شد و در نهایت این تلاش‌ها موفق بود.

المشاط ادامه داد: در طول سال‌های رنج و عذاب، خداوند به ما توفیق داد تا نیروی نظامی و زرادخانه‌ای تشکیل دهیم که از سرزمین خود محافظت کرده، از مردم دفاع کنیم و متجاوزان و اشغالگران را شکست دهیم.

وی خطاب به آزادگان گفت: روحیه معنوی خود را که برگرفته از کتاب خداوند است، حفظ کنید تا به پیروزی کامل برسید.

المشاط در پایان پیامی را برای کسانی که هنوز در اسارت هستند، ارسال کرد و گفت: به شما و خانواده‌های محترمتان قول می‌دهم که برای آزادی شما به هر قیمت تمام تلاش خود را خواهیم کرد.

انتهای پیام
captcha