گرامیداشت روز جهانی قدس در بلاروس + عکس
کد خبر: 4134460
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۸

گرامیداشت روز جهانی قدس در بلاروس + عکس

مسجد مینسک بلاروس شامگاه جمعه با حضور سفرا و دیپلمات‌هایی از کشورهای ایران، سوریه، فلسطین، پاکستان، روسیه، ونزوئلا و چند کشور دیگر مراسم روز جهانی قدس را برگزار کرد.

به گزارش ایکنا، مسجد جامع شهر مینسک، پایتخت کشور بلاروس شامگاه جمعه، 25 فروردین به همت سفارت جمهوری اسلامی ایران در این کشور مراسم روز جهانی قدس برگزار کرد.
در این مراسم، سفرای فلسطین، سوریه، پاکستان و نمایندگانی از روسیه، ونزوئلا، سودان، ترکیه، قطر، ازبکستان، تاجیکستان، قزاقستان حضور داشتند.

همچنین رئیس کمیسیون امور بین‌الملل شورای جمهوری بلاروس (معادل مجلس سنا) و نمایندگانی از احزاب بلاروسی، انجمن اسلامی دانشجویان، مجمع اهل بیت(ع)، دیاسپوراهای مقیم به خصوص افغانستان، تاتار و باشقیر و چچن نیز حاضر بودند.
در این مراسم بیانیه مشترکی توسط سفارتخانه‌های ایران، فلسطین، سوریه، پاکستان و ونزوئلا در حمایت از آرمان فلسطین و لزوم پایان دادن به اشغالگری رژیم صهیونیستی قرائت شد.
در این مراسم مفتی اعظم مسلمانان بلاروس، سفرای فلسطین و سوریه، قائم مقام مجمع اهل بیت(ع)، نماینده دباسپورای چچن و نماینده انجمن اسلامی دانشجویان ایرانی بلاروس سخنرانی کردند.

سخنرانان ضمن گرامیداشت ابتکار حضرت امام خمینی(ره) در نامگذاری این روز، از جمهوری اسلامی ایران بابت حمایت از مردم فلسطین و از سفارت جمهوری اسلامی ایران در بلاروس بابت برگزاری این مراسم تقدیر کردند.
صانعی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در بلاروس نیز با اشاره به ابتکار حضرت امام(ره)، حمایت از فلسطین را وظیفه دینی مسلمانان و اخلاقی آزادگان و عدالت‌طلبان دانست. ایشان تنها راه پیروزی مردم فلسطین را پایداری و مقاومت در برابر اشغالگران دانست و بر حمایت همه جانبه جمهوری اسلامی ایران از مردم فلسطین تأکید کرد.

انتهای پیام
captcha