عمار الحکیم: روز قدس نماد مخالفت آزادگان جهان با صهیونیسم است
کد خبر: 4133899
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۵

عمار الحکیم: روز قدس نماد مخالفت آزادگان جهان با صهیونیسم است

رهبر جریان حکمت ملی عراق تاکید کرد که روز قدس روز اعلام مخالفت آشکار آزادگان جهان با صهیونیسم است.

عمار الحکیم: روز قدس نماد مخالفت آزادگان جهان با صهیونیسم استبه گزارش ایکنا به نقل از الفرات نیوز، سید عمار الحکیم، رئیس ائتلاف قوی الدوله الوطنیه عراق امروز جمعه با اعلام اینکه روز جهانی قدس تنها به مسلمانان جهان اختصاص ندارد، گفت: این روز به همه آزادگان جهان اختصاص دارد و نماد مخالفت آشکار با صهیونیسم و تاکید بر هویتی است که قابل چشم پوشی نیست.

دفتر سید حکیم در بیانیه‌ای تاکید کرد: قدس شهری است که همه ادیان مهم آسمانی را در خود جمع کرده است و می‌بایست نماد همزیستی بین این ادیان باشد، نه اینکه یک رژیم غاصب برآنجا تسلط پیدا کرده و به دنبال این باشد که این شهر را به شهر دین واحدی تبدیل کند و مانع برپایی شعائر و آداب عبادی سایر ادیان و اعتقادات شود.

الحکیم تاکید کرد: بزرگداشت روز جهانی قدس به معنای مخالفت آشکار با صهیونیسم و استکبار و سلطه آن بر قدس است؛ شهری که برای ملت فلسطین، عرب‌ها، مسلمانان و همه آزادگان جهان نماد هویتی است که نمی‌توان بر سر آن چانه‌زنی کرد یا از آن چشم پوشید.

رهبر جریان حکمت ملی عراق گفت: ما به این مناسبت همبستگی قاطع و مستمر خود را با ملت فلسطین در رنج و جهادشان اعلام می‌کنیم و از جامعه بین‌المللی و نهادهای جهانی، منطقه‌ای و اسلامی می‌خواهیم برای نجات ملت فلسطین از تجاوزگری روزمره رژیم اشغالگر همکاری جدی داشته باشند.

انتهای پیام
captcha