آنچه این جوانان نذر ظهور کردند
کد خبر: 4126904
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۶
روایت فعالیت جوانان بیرجندی در مسیر انتظار؛

آنچه این جوانان نذر ظهور کردند

در خراسان‌جنوبی دو مجموعه شاخص در حوزه انتظار و مهدویت سال‌هاست که فعالیت‌های شاخصی دارند و متن تمام این برنامه‌ها با ذوق و سلیقه جوانان شکل می‌گیرد که این امر دایره منتظران را هر روز گسترده‌تر می‌کند.

سه شنبه های مهدویجوانان بخش مهمی از مفهوم انتظار را تشکیل می‌دهند چراکه پویایی و نشاط در برنامه‌های انتظار تنها با وجود جوانان انجام می‌شود. باید ابتدا جوانان را باور کرده و از آنان در تولید محتواهای اثرگذار و مفهومی متناسب با نسل امروز بهره ببریم.

در خراسان‌جنوبی دو مجموعه شاخص در حوزه انتظار و مهدویت سال‌هاست که فعالیت‌های شاخصی دارند و متن تمام این برنامه‌ها با ذوق و سلیقه جوانان شکل می‌گیرد که این امر دایره منتظران را هر روز گسترده‌تر می‌کند.

حجت کفاشی، مدیر مجموعه مهدی یاران خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: این مجموعه کار خود را با عنوان کانون فرهنگی تبلیغ مهدی یاران در سال ۹۲ آغاز کرد و هدف از ایجاد آن تلنگر یک استاد بود‌.

همه چیز از یک تلنگر آغاز شد

وی افزود: در سال ۹۲ استادم از من پرسید چه اندازه از وقتی که در فضای مجازی می‌گذرانی به حضرت مهدی(عج) اختصاص دارد؛ پاسخم با کمال تاسف هیچ بود؛ بنابراین از آن زمان تصمیم گرفتم در حوزه مهدویت با تمام تلاش فعالیت کنم.

کفاشی بیان کرد: اگر اعتقاد داریم که امام زمان(عج) امام حاضر ماست و اگر  ادعا داریم با قرار گرفتن در زمان امام حسین(ع) و یا دیگر ائمه جز یاران بودیم اکنون که در زمان امامی هستیم که چکیده تمام امامان و آخرین ذخیره الهی است باید تمام تلاش خود را انجام دهیم.

وی با بیان اینکه باید برای ظهور ایشان هر کار که می‌توانیم و در توان داریم انجام دهیم، افزود: رسالت اصلی ما در  این مجموعه کار آموزشی بوده و دوره‌های آموزشی معارف مهدویت را در استان برای اولین بار با حضور اساتید بنیاد فرهنگی مهدی موعود از قم برگزار کردیم.

مدیر مجموعه مهدی یاران خراسان‌جنوبی با بیان اینکه مردم‌محوری مهم ترین ویژگی آموزش‌هاست، تصریح کرد: اکنون دیگر این مجموعه کانون فرهنگی تبلیغی به تنهایی نیست و به یک مجتمع فرهنگی مذهبی تبدیل شده که شامل؛ هیات مهدی یاران، گروه جهادی، خیریه و مرکز نیکوکاری، ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر و موسسه فرهنگی و هنری است.

کفاشی ادامه داد: اعتقاد داریم هرچه داریم برای امام زمان(عج) است و تمام افرادی که در این مجموعه کار می‌کنند همین امر را در قلب و ذهن خود دارند؛ در یک سال اخیر سه برنامه برای توزیع بسته‌های غذایی داشتیم که با همکاری کمیته امداد، ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و مردم انجام شد.

وی با اشاره به برنامه توزیع بسته‌های غذایی در عید نوروز و ماه مبارک رمضان سال آینده، اظهار کرد: همچنین برای اولین بار ازدواج آسان مهدوی را ترویج داده و برای این منظور چهار خانواده نیازمند را شناسایی کرده و مراسم ازدواج برای آنان برگزار شد.

کفاشی با بیان اينکه با همکاری کمیته امداد جهیزیه‌ای نیز به زوجین اعطا شد، تصریح کرد: برگزاری جشن تولد مهدوی برای کودکان بدسرپرست و بی سرپرست توسط واحد کودک مهدی یاران نی از دیگر برنامه‌ها بود تا کودکان نیز با مفهوم انتطار آشنا شوند و بدانند حیات متعالی ما وابسته به ظهور است.

وی با اشاره به برگزاری اردوی جهادی در روستاهای اطراف شهرستان بیرجند با ارائه کارهای فرهنگی برای تمام سنین، ادامه داد: هیات مهدی یاران نیز امسال برای اولین بار به عنوان نخستین هیات مذهبی مهدوی آغاز به کار کرد.

مدیر مجموعه مهدی یاران خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در ایام فاطمیه نیز مراسم مهدوی فاطمی برگزار شد و به دنبال تلفیق معارف از طریق رساندن مفهوم ظهور بودیم، تصریح کرد: کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی را از جمله گفتمان‌های مهدوی، جهاد تبیین و پاسخگویی به شبهات با روش‌های قاعده مند در طول سال برگزار می‌کنیم.

کفاشی با اشاره به دوره‌های رسانه شناسی و سبک زندگی با استقبال خوب مردم برای شناخت دقیق رسانه و استفاده از این فضا برای ترویج معارف مهدویت، اظهار کرد: در مجموعه مهدی یاران واحدهای مختلفی مانند مهر مهدوی، سلامت و امنیت غذایی، آموزش و پژوهش، کودکان، رسانه و فضای مجازی، خانواده، افق؛ ادیان؛ فرق و قومیت‌ها فعال بوده که هرکدام از واحدها مسئولان جوانی دارد چراکه معتقدیم جوانی سن بارورسازی اندیشه‌هاست و این سن نقش کلیدی برای ترویج و انتقال این معارف دارد.

وی با بیان اینکه مردم پایه بودن فعالیت‌ها بدون توجه به بودجه دولتی هدف ماست، تصریح کرد: باید برای ظهور قدم برداریم و در این راستا دعا بخش مهمی از تلاش برای ظهور است که در این زمینه نیز مراسم احیای نینه شعبان هر سال برگزار می‌شود.

کفاشی گفت: تمام تلاش ما پیوستن تمام سنین و اندیشه‌ها به این مجموعه و ترویج معارف مهدویت است که همواره برای آن سعی متناسب با نیازهای زمان را انجام می‌دهیم تا از تغییرات زمانه دور نمانیم.

سه شنبه های مهدوی

مردم پایه بودن فعالیت‌ها در فضای مجازی

حامد کاظمی تبار، مسئول گروه مردمی سه شنبه‌های مهدوی بیرجند نیز در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: در سالروز آغاز امامت امام زمان(عج) در سال ۹۵ با توجه جمعی از جوانان مسجدی و انقلابی این مجموعه را راه‌اندازی کردیم تا در کنار دعا برای ظهور تلاشی نیز برای ظهور داشته باشیم.

وی با بیان اينکه تلاش کردیم تا رنگ غفلت از انتظار را از شهر بزداییم، افزود: غفلت تلاش ما در این مجموعه با همکاری جوانان این است که براساس نیازهای جامعه فعالیت‌های خود را بروزرسانی کنیم.

مسئول گروه مردمی سه شنبه‌های مهدوی بیرجند با گلایه از محتواهای ضعیف در فضای مجازی در موضوع مهدویت، گفت: باتوجه به اثرگذاری فضای مجازی و گستردگی آن و همچنین استفاده تمام اقشار و سنین از این حوزه، این محیط مجال مناسبی را برای مبارزه با ذهنیت اسلام هراسی به ما می‌دهد که شاید در این سال‌ها مغفول مانده است.

کاظمی تبار با اشاره به ایده‌های نو در این مجموعه با فکرهای خلاق جوانان، بیان کرد: تلاش ما تولید محتواهای جذاب برای ارائه حرفی نو در این زمینه است تا مخاطب پسندی خود را حفظ کنیم.

وی با بیان اینکه سعی کرده‌ایم در حوزه تولید محتوای مهدوی و یا دستگیری از نیازمندان بر پایه کمک مردمی فعالیت کنیم، افزود‌: امام صادق(ع) فرمودند  که یک درهم مالی که برای امام تان خرج کنید برتر از دومیلیون درهم که در دیگر امور خیر خرج کنید.

کاظمی تبار با بیان اينکه مردم می‌توانند نذورات خود را به شماره 6037997366643923 واریز کنند تا در ثواب کارهای خیر مهدوی شریک شوند، یادآور شد: یکی از اهداف اصلی این طرح آشنایی مردم با صاحب اصلی مکان و زمان در فضای شهر و زنده شدن یاد حضرت در دل‌های مردم است.

وی با اشاره به شناسایی اقشار مختلف از جمله نخبگان دانشگاهی، معلمان، اساتید حوزه و دانشگاه، پزشکان، پرستاران و کسبه و صاحبان مشاغل مختلف، اظهار کرد: جای خالی نام و یاد حضرت صاحب‌الزمان(عج) در شهر و مناسبت‌ها احساس می‌شد و به همین منظور تصمیم گرفتیم جمعی از جوانان و نوجوانان را به این کار دعوت کنیم.

مسئول گروه مردمی سه شنبه‌های مهدوی بیرجند بیان کرد: همین که هر سه شنبه با ارائه برنامه‌ها و ایستگاه‌ها در سطح شهر به یاد امام زمان(عج) باشیم مهم‌ترین هدف ما در این طرح است؛ این طرح یک تلگر است؛ تلنگری برای همه افراد.

انتهای پیام
captcha