انتصاب مشاوران قرآنی استانداران سلیقه‌ای است
کد خبر: 4124472
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۲
انجم‌شعاع:

انتصاب مشاوران قرآنی استانداران سلیقه‌ای است

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت کشور با بیان اینکه انتصاب مشاوران قرآنی استانداران در دوره‌های گذشته از طرف وزارت کشور ابلاغ شده بود، اما این کار به صورت سلیقه‌ای انجام می‌شود، گفت: برخی از استان‌ها این ابلاغ را پذیرفته‌اند و اجرا می‌کنند.

محمد انجم‌شعاع، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت کشورمحمد انجم‌شعاع، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت کشور، در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، از برگزاری گردهمایی فصل مدیران اتحادیه تشکل‌ها و مؤسسات قرآنی استان‌ها در 13 اسفندماه جاری خبر داد و گفت: این مجمع به صورت حضوری در تهران یا غیرحضوری برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: بعد از برگزاری موفق گردهمایی فصلی مدیران اتحادیه‌های استان‌ها، بنا به ضرورت برگزاری چنین مجمعی بنا شد تا گردهمایی فصلی بعدی را برگزار کنیم، اما با توجه به منابع و اعتبارات ممکن است که این گردهمایی به صورت غیرحضوری برگزار شود.

انجم‌شعاع از تلاش برای برگزاری دومین انتخابات هیئت‌مدیره اتحادیه کشوری خبر داد و گفت: از اکنون کارگروه طرح و برنامه اتحادیه کشوری در حال تدوین دستورالعمل‌های مجمع آینده است که در خرداد یا تیر 1402 برگزار خواهد شد. همچنین در 22 اسفندماه جاری سی و نهمین جلسه هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت کشور در تهران برگزار خواهد شد که محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس، به عنوان عضو افتخاری اتحادیه کشوری در این جلسه حضور خواهد داشت.

وی در پاسخ به اینکه آیا اتحادیه برای انتصاب مشاوران قرآنی استانداران در استان‌ها تلاش می‌کند، افزود: در زمان ریاست‌جمهوری احمدی‌نژاد مشاور قرآنی وزارت کشور بودم. چنین ابلاغی به همه استان‌ها شد و تمام استان‌ها موظف شدند که مشاور قرآنی داشته باشند که هنوز مشاوران قرآنی برخی از استان‌ها باقی هستند مانند استان قزوین اما جایگاه سازمانی ندارند.

انجم‌شعاع با بیان اینکه در تمام استان‌ها تلاش کردیم که برای اجرای این ابلاغ در وزارت کشور اهتمام شود، اما این کار به صورت سلیقه‌ای انجام می‌شود، گفت: برخی از استان‌ها این قضیه را پذیرفته و برخی اجرا کرده‌اند، برای مثال استاندار هرمزگان این قضیه را پذیرفت و استاندار بوشهر هم‌اکنون مشاور قرآنی منصوب کرده است.

وی یادآور شد: غالباً پیشنهاد می‌دهیم، ولی الزام قانونی ندارد، اما اینکه استانداران یک مشاور قرآنی را برای خود منصوب کنند، باید مسائل معیشتی آنان را هم در نظر بگیرند تا بتوانیم برای گسترش معنویت در جامعه تلاش کنیم.

انجم‌شعاع در پاسخ به همکاری اتحادیه در این زمینه گفت: ما پیشنهادها را از اتحادیه استان‌ها اخذ می‌کنیم و به استانداران و وزارت کشور تحویل می‌دهیم.

انتهای پیام
captcha