انقلاب ایران برگرفته از حقانیت قرآن و احکام اسلامی است
کد خبر: 4121304
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۸

انقلاب ایران برگرفته از حقانیت قرآن و احکام اسلامی است

معاون حقوقی رئیس جمهور با بیان اینکه انقلاب، برگرفته از حقانیت قرآن و احکام اسلامی است، گفت: 22 بهمن پرافتخارترین تاریخ ملت ایران است در چنین روزی ملت ایران با انقلاب، یک رژیم مزدور و مستبد را از کشور بیرون کردند و حکومت اسلامی، دینی و مردمی مبتنی بر فرهنگ مردم و اعتقادات اسلامی را برکشور مستولی کردند.

محمد دهقان معاون حقوقی رئیس جمهور

به گزارش ایکنا از گیلان، محمد دهقان، معاون حقوقی رئیس جمهور امروز، 22 بهمن‌ماه در مراسم راهپیمایی که در میدان شهدای ذهاب(شهرداری) رشت برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، اظهار کرد: 22 بهمن پرافتخارترین تاریخ ملت ایران است در چنین روزی ملت ایران با انقلاب، یک رژیم سراپا وابسته، مزدور و مستبد را از این کشور بیرون کردند و حکومت اسلامی، دینی و مردمی مبتنی بر فرهنگ مردم و اعتقادات اسلامی را برکشور مستولی کردند.

وی با اشاره به اینکه انقلاب، مطالبه ملت برگرفته از حقانیت قرآن و احکام اسلامی است، افزود: ملت مسلمان ایران در چنین روزی با اتکا به حقانیت قرآن و احکام اسلامی، شاه و وابستگانش که وجودشان همه وابسته به استعمار بود از کشور بیرون کردند و یک فرد باتقوا، زاهد و مردمی را به عنوان رهبر کشور انتخاب کردند. مردم ما از رهبری پیروی کردند که تقوا و پارسایی، زهد و ایمان او برگرفته از اندیشه‌های امیرالمؤمنین علی(ع) بود و بعد از آن رهبر انقلاب راه او را ادامه داد و همان ایستادگی در برابر ظلم در وجود رهبر تجلی یافت.

دهقان با بیان اینکه انقلاب با وجود و حمایت ملت به پیروزی رسید، گفت: دشمنان از همان اول دشمنی را با توطئه‌های مختلف شروع کردند، ملت‌ها را به خون کشیدند و 17هزار نفر را شهید کردند، چندین کودتا طراحی کردند، برای تجزیه ایران برنامه‌ریزی کردند و دنبال جدایی کردستان، خوزستان، بلوچستان و... بودند که شکست خوردند. همانطور کودتاها یکی پس از دیگری شکست خورد تجزیه طلبی‌ها هم با شکست مواجه شد.

معاون حقوقی رئیس جمهور با بیان اینکه دشمنان پس از شکست‌های مختلف، هشت‌سال جنگ را تحمیل کردند تا نظام و حکومت مردمی را از بین ببرند، در این توطئه نیز نه تنها به اهداف شوم خود نرسیدند بلکه ملت ایران پیروز میدان شدند و بزرگترین حماسه این ملت رقم خورد، اما دشمن همچنان دست برنداشت، تصریح کرد: با وجود همه فشارها و توطئه‌ها، با مقاومت ملت ایران در 44 سال گذشته ما پیشرفت‌های قابل توجهی داشتیم و ملت طی این سال‌ها نه تنها دست از مقاومت برنداشت بلکه پیشرفت را در دستورکار خود قرار داد به‌طوری که امروز یکی از کشورهای پیشرفته دنیا در عرصه‌های مختلف اقتصادی، علمی، نظامی، فرهنگی و ... هستیم.

احیای 2700 کارخانه در کشور

معاون حقوقی رئیس جمهوری گفت: اگه در دهه گذشته آن زمانی که برای مذاکره صرف شد برای ارتباط و تعامل با کشورهای همسایه می‌شد آنقدر به عقب نمی‌رفتیم، دولت سیزدهم این مسیر را تغییر داد و اولین آن عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای با 50 امضا البته با حفظ استقلال کشور بود، همکاری با سازمان اقتصادی اورآسیا، عملیاتی شدن پیمان 25 ساله با چین و همکاری با روسیه، پیمان‌های چند جانبه نظیر پیمان پولی با روسیه از دیگر اقدامات دولت در این مدت کوتاه بود و بستری برای رشد اقتصادی شد.

وی با بیان اینکه در این مدت 2700 کارخانه اقتصادی در کشور احیا شد، تصریح کرد: با اقدامات انجام گرفته رشد اقتصادی محقق شد، اکنون اقدامات فوری برای معیشت مردم لازم است و دولت الان دنبال این امر است در این راستا طرح راه‌اندازی کالابرگ و پرداخت تسهیلات کوتاه مدت اشتغالزایی برنامه‌ریزی شده است. دشمنان وقتی دیدند که قوای مختلف با وحدت در راه پیشرفت اقتصادی حرکت می‌کنند سرویس‌های مختلف را راه انداختند و اغتشاشات اخیر هم برای رو به‌رو کردن مردم و دولت بود که با هوشیاری مردم کنترل شد.

دهقان با اشاره اقدام مقام معظم رهبری در خصوص عفو عمومی فریب‌خوردگان اغتشاشات اخیر، افزود: رهبر معظم انقلاب با عفو عمومی محکومین اغتشاشات اخیر وحدت بیشتر را به کشور برگرداند، وضعیت وحدت باید پایدار بماند؛ امید است با همت تولیدکنندگان بتوانیم با قدرت مسیر پیشرفت را دنبال کنیم زیرا حل مشکلات جز با رونق تولید میسر نشود. راهی که دولت سیزدهم شروع کرده به زودی آثارش برای همه روشن می‌شود و این راه برون رفت از مشکلات را با جدیت پیگیر خواهیم بود.

انتهای پیام
captcha