نامزدی اسکار برای مستندی در مورد اسلام‌آوردن نظامی آمریکایی
کد خبر: 4117152
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۹

نامزدی اسکار برای مستندی در مورد اسلام‌آوردن نظامی آمریکایی

فیلمی در مورد اسلام‌ آوردن تفنگدار سابق نیروی دریایی آمریکا نامزد بهترین فیلم مستند کوتاه در نود و پنجمین دوره جوایز اسکار شد.

به گزارش ایکنا به نقل از The Express Tribune،  فیلم مستند غریبه‌ای پشت دروازه  (Stranger at the Gate ) به کارگردانی و تهیه‌کنندگی جاشوا سفتل(Joshua Seftel)، داستان یک تفنگدار آمریکایی به نام ریچارد مک کینی(Richard “Mac” McKinney) را روایت می‌کند که در ابتدا قصد بمب‌گذاری در یک مسجد را داشت اما تحت تأثیر رفتار مسلمانان در مسجد قرار گرفت و به جای آن به اسلام گروید.

این اتفاق در سال 2009 و در مسجد و مرکز اسلامی شهر مونسی واقع در ایالت ایندیانا رخ داد.

ملاله یوسف زی، برنده جایزه نوبل صلح در بیانیه‌ای که در نشریه ورایتی منتشر شد با حمایت از این فیلم اعلام کرد: این فیلم یک داستان واقعی قدرتمند بخشش و رستگاری است. امیدوارم فیلم هر بیننده‌ای را به چالش بکشد تا پیش‌فرض‌های خود را زیر سؤال ببرد و با هر کسی که ملاقات می‌کند مهربانی نشان دهد.

وی بعداً در توییتر خود نوشت: مفتخرم که از فیلم Stranger at the Gate ساخته جاشوا سفتل، یک داستان واقعی قدرتمند درباره رستگاری حمایت کنم.

این فیلم در بخش بهترین مستند کوتاه نامزد اسکار شده است.

نامزدهای اسکار 2023، روز سه‌شنبه اعلام شد و فیلم همه چیز همه جا در هر زمان (Everything Everywhere All at Once) با یازده نامزدی پیشرو فیلم‌های امسال است.

انتهای پیام
captcha