انتقاد بازیگر پاکستانی از تصویر مخدوش مسلمانان در بالیوود
کد خبر: 4114972
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۰

انتقاد بازیگر پاکستانی از تصویر مخدوش مسلمانان در بالیوود

بازیگر مطرح سینمای پاکستان در گفت‌وگویی از نوع تصویرسازی مسلمانان در سینمای هند انتقاد کرد.

صنم سعید، بازیگر ‌زن سینمای پاکستان

به گزارش ایکنا به نقل از Dawn، صنم سعید، بازیگر ‌زن سینمای پاکستان در گفت‌وگویی که با Brut India  داشت با انتقاد از این نوع کلیشه‌سازی از مسلمانان و ممنوعیت کار هنرمندان پاکستانی در بالیوود صحبت کرد و گفت که نمی‌داند چرا سیاست باید در همکاری فرهنگی تأثیر بگذارد.

سعید گفت: البته ما همیشه این موضوع را به سخره می‌گیریم که چگونه مسلمانان در فیلم‌های هندی با کلاه نماز و در حالیکه رنگ سبزی در پس‌زمینه وجود دارد، نمایش داده می‌شوند تا نشان دهد این یک فرد مسلمان یا از جامعه مسلمان است. این خیلی سیاسی می‌شود، مسلمانان همیشه به عنوان دشمن برجسته شده‌اند.

 وی افزود: به خاطر نمی‌آورم که هیچ پروژه‌ای دیده باشم که در آن دو ملت (هند و پاکستان) با هم دوست هستند و با هم همکاری می‌کنند.

سعید با اشاره به ممنوعیت حضور بازیگران پاکستانی در سینمای بالیوود بعد از حملات تروریستی سال 2016 شهر یوری گفت: دیدن تبادل فرهنگی فرامرزی شوکه کننده نیست. این احساس بسیار نشاط‌آور، بسیار رهایی‌بخش و کامل بود که در نهایت این دو مرکزِ فرهنگ، خلاقیت و هنر با یکدیگر همکاری کردند و آثار بزرگتری خلق کنند. با این همه هنرمندان همچنان در تلاش هستند تا راه خود را باز و با هم کار کنند.

حمله یوری در  18 سپتامبر سال 2016 توسط چهار عضو گروه جیش محمد از پاکستان علیه یک مقر تیپ ارتش هند در نزدیکی شهر یوری در جامو و کشمیر انجام شد. 19 سرباز هندی در این حمله کشته شدند و 19 تا 30 نفر دیگر زخمی شدند این حمله مرگبارترین حمله به نیروهای امنیتی در کشمیر در دو دهه اخیر بوده است.

پس از انتشار کلیپ‌هایی از فیلم مأموریت مانجو (Mission Majnu) که در نتفلیکس منتشر شد، بار دیگر موضوع به تصویر کشیدن مسلمانان در سینمای هند برجسته شده است. محوریت داستان این فیلم، جنگ ۱۹۷۱ پاکستان و هند است.

انتهای پیام
captcha