روحانیون پرچمدار جامعه اسلامی هستند
کد خبر: 4108914
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۰

روحانیون پرچمدار جامعه اسلامی هستند

امام جمعه موقت تهران علما را مرزبانان دین دانست و گفت: امروز روحانیون پرچمدار جامعه اسلامی هستند که شهید شدند و آرزوی شهادت دارند، دشمن بداند این عباها کفن ماست و برای نجات ملت، خون خود را نثار می‌کنیم.

آیت الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران

به گزارش ایکنا از گیلان، آیت‌الله کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران امروز، اول دی‌ماه در بزرگداشت 152 شهید روحانی استان که در مصلی رشت برگزار شد، ضمن تسلیت سالروز شهادت حضرت زهرا(س)، اظهار کرد: در قرآن آیاتی وجود دارد که انبیا مأمور بودند برای نجات بشر حکومت تشکیل دهند و فرهنگ‌سازی کنند تا مردم بدون هیچ اکراهی خودساخته و تشنه عدالت، با پیامبران هماهنگ و همراه باشند.

وی با اشاره به آیه 25 سوره حدید «لَقَدْ أَرْسَلْنَا رُسُلَنَا بِالْبَيِّنَاتِ وَأَنْزَلْنَا مَعَهُمُ الْكِتَابَ وَالْمِيزَانَ لِيَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ» افزود: پیامبر و مربی، حکومت لازم بوده اما مقدمه این امر این است که امت در مسیر توحید قرار گیرد و از درون حاکمیت خدا را بپذیرد؛ تا مردم قیام نکنند قیام انبیا کفایت نمی‌کند و قیام اوصیای الهی و مصلحان و عالمان در تحقق قسط و عدل، توحید، اخلاق و ارزش‌های انسانی به هدف مطلوب نمی‌رسد.

آیت‌الله صدیقی گفت: جریان هدایت الهی در قرون متمادی با همه امکاناتی که خدا قرار داده، معجزات الهی و کتاب خدا، در این جهاد تبیین برای اصلاح فکر، اندیشه، اصلاح انگیزه و عمل باید با امید با همه سختی‌ها مقابله و نورافشانی کنند و حق را بگویند و برای نجات انسان‌ها گام بردارند؛ مردم خودشان عادل، مقسط  و بنده خدا باشند و این بندگی را بر همه چیز ترجیح دهند.

امام جمعه موقت تهران با قرائت آیه 64 سوره نسا «وَمَا أَرْسَلْنَا مِنْ رَسُولٍ إِلَّا لِيُطَاعَ» بیان کرد: هیچ پیغمبری را نفرستادیم مگر اینکه هدف این بوده که او مطاع باشد، فرمان دهد و جامعه فرمان او را بپذیرد و اطاعت کند، حکومتی تشکیل بدهد که مظهر عدالت و خدا و مبلغ پیام‌های حق به بندگان باشد.

وی تشکیل هیأت حاکمه توحیدی، ارائه الگوی بندگی، تعلیم سبک زندگی توحیدی و نهادینه کردن اخلاق الهی در جامعه را مأموریت همه انبیای الهی عنوان کرد و افزود: برخی از روی جهالت یا از خودفروختگی، دین را از سیاست جدا می‌دانند، این حرف با روح ادیان الهی و آیات قرآن تضاد دارد.

آیت‌الله صدیقی گفت: در قرآن شریف حکومت حضر داوود و حضرت سلیمان و در جریاناتی از ابراهیم خلیل بیان شده، آیات قرآن تکلیف امت را روشن کرده که قرآن کریم در ابعاد مختلف دستورات اجتماعی، نظامی، فرهنگی، قضایی و بین‌المللی دارد؛ پیغمبر و اوصیای پیغمبر به عنوان فرمانده اطاعت‌شان واجب و فریضه همیشگی اعلام شده است.

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: عده‌ای که در انقلاب حضرت امام(ره) که با حضور ملت جان برکف و جوشش  خون شهیدان حکومت دینی تشکیل دادند، ساکت بودند اما امروز حتی در حوزه‌های علمیه افرادی پیدا شدند که مسئله جدایی دین از سیاست را مطرح می‌کنند؛ هم در جریان فتنه 88 و آشوب‌های اخیر کسی کار به دولت و گرانی ندارد، مستقیما به سراغ علم و علمدار رفته‌اند و حاکم جامعه اسلامی را مورد هدف قرار داده و از رئیس جمهور آمریکا گرفته تا رئیس جمهور سبک مغز فرانسه و مقامات انگلیسی همه دست در دست هم دادند و می‌خواهند پرچم ولایت را که 43 سال است بر قله اقتدار نصب شده برای ملت عزیز ایران که دوران ستم‌شاهی را پشت‌سر گذاشتند، برچینند.

وی با برشمردن ظلمی که در ادوار تاریخ خصوصا در دوره قاجار بر ملت ایران گذشت، تصریح کرد: خیلی از جوانان ما از عدم امکانات اولیه در دوران گذشته بی اطلاع هستند و دشمنان از این بی اطلاعی سوءاستفاده می‌کنند در حالیکه اگر انقلاب نبود ممکلت به این آبادانی و پیشرفت نمی‌رسید. خون بسیجیان گمنام و مردم مظلوم ما در جهت دفاع از ولایت یک طوفان جهانی را بهم زد.

آیت‌الله صدیقی با اشاره به رفتارهایی که در طول تاریخ با علما شده، علما را مرزبانان دین دانست و افزود: امروز را قدر بدانید زیرا دین امروز قدرت و مذهب اقتدار دارد، امروز روحانیون پرچمدار جامعه اسلامی هستند که شهید شدند و آرزوی شهادت دارند، در دوران دفاع مقدس در یک دست قرآن و در دست دیگرشان سلاح بود، این قربانیان مسلخ عشق همچنان راه شهیدان را ادامه می‌دهند.  

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: عده‌ای که کشف حجاب کردند از خانواده‌های دین‌داری هستند و اعتقادات به ائمه دارند که تحریک شده و به لج افتاده‌اند، این‌ افراد چند دسته هستند که نمی‌توان با همه یک‌جور برخورد کرد، باید تصمیم‌گیران کلان برای درمان این درد که قابل تحمل نیست، برنامه ریزی مدونی کنند. امروز قدرت شیعه در حدی است نه تنها در مملکت خودش امن و امان است، در لبنان و عراق و سوریه، این قدرت انقلاب است که اسرائیل را به زاویه برده و در موضع تدافعی قرار داده است و امریکا را هراسان کرده و باعث آنها هم‌پیمان شده و در یک جنگ جهانی تبلیغاتی آسیب‌هایی را وارد کردند به نوعی در حال دفاع از خودشان هستند زیرا قدرت خود را از دست داده‌اند.

وی گفت: قدرت ایران برگرفته از قرآن و اسلام و متکی به قدرت ولایت امیرالمؤمنین است، در این 43 سال با همه موانعی که شرق و غرب برای از بین بردن انقلاب و توقف چرخ پیشرفت کشور ایجاد کردند، کدام موفق بوده؟ فتنه‌های متعدد و اخیر، هشت‌سال دفاع مقدس، جریان طبس بیانگر تلاش‌های مذبوحانه دشمنان بوده تا انقلاب را شکست دهند اما انقلاب، انقلاب دین است.

آیت‌الله صدیقی بیان کرد: امروز ملت ما دارای انرژی هسته‌ای بوده و در ساخت انواع هواپیماها و تجهیزات نظامی به خودکفایی رسیده و به برکت انقلاب به قدرت اول منطقه رسیده‌ایم و کمال یک کشور برخورداری از امت صالح است.

امام جمعه موقت تهران افزود: در طول تاریخ روحانیت شیعه همواره شهید داده و همواره در همه تاریخ پیشگام بوده‌اند؛ در دفاع مقدس بیش از پنج‌هزار شهید روحانی داریم علاوه‌بر آن در دفاع از حریم و در همین اغتشاشات هم شهدای روحانی داشتیم. دشمن بداند این عباها کفن ماست و برای نجات ملت، اول خون خود را نثار می‌کنیم و اگر از غافله شهدا باز ماندیم تا تشکیل حکومت جهانی حضرت حجت پرچمداران دین با ازخودگذشتگی ایستاده‌ایم.

وی با اشاره به علمای شهید در طول تاریخ افزود: استان گیلان هم در این زمینه سرافراز بوده و دارای شخصیت‌های برجسته علمی و فقهی است، مجاهدت‌های عظیمی که طبقات مختلف مردم گیلان خصوصا علمای این دیار به‌ویژه مرحوم میرزا کوچک‌خان، مرحوم آیت‌الله بهجت(ره) که افتخار تاریخ تشیع و عرفان، علم و زهد و دین بوده، تاریخ‌ساز و ماندگار است.

آیت‌الله صدیقی گفت: مرحوم میرزا کوچک‌خان جنگلی هم از حیث روشن‌بینی و هم از حیث ازخودگذشتگی یک طلبه تربیت شده مکتب امام جعفرصادق(ع) است که بی‌نیاز از سلطنت و قلبش مالامال ایمان به خدا بود، همچنین شهید یونس حسینی رودباری اولین طلبه گیلانی بود که در واقعه مدرسه فیضیه به شهادت رسید لذا علمای گیلان اینطور از امتحانات سرافراز بیرون آمدند. همچنین آیت‌الله احسان‌بخش، آیت‌الله محمدی گیلانی و آیت‌الله املشی گیلانی از دیگر روحانیون گیلانی بودند که نام‌شان در تاریخ انقلاب و اسلام ماندگار شد. گیلان با وجود روحانیون مبارز یکی استان همراه با ولایت می‌دانند که از علمای برجسته و صالح برخوردارند.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: امروز تمام اسلام با تمام کفر مواجه شده است، براساس بیانیه گام دوم باید برای استقرار حکومت جهانی باید رویش‌ها و ریزش‌ها مشخص شوند و آن 313 نفر مشخص شوند که وقتی حضرت حجت(عج) آمد اینها ارکان و مدیران جهانی حکومت حضرت حجت هستند، بدون این آزمون‌ها و آشوب‌ها، یاران امام زمان(عج) شناخته نمی‌شوند.

انتهای پیام
captcha