بررسی مشکلات طرح‌های اشتغال و دانش بنیان امداد در بیرجند
کد خبر: 4108825
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۹

بررسی مشکلات طرح‌های اشتغال و دانش بنیان امداد در بیرجند

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی از طرح‌های اشتعالزایی و دانش بنیان امداد در بیرجند بازدید کرد.

بازدید مسئولان از طرح‌های اشتغال و دانش بنیان امداد در بیرجندبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حسین خسروی، نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی، امروز  ۳۰ آذرماه به همراه فرماندار بیرجند و قائم مقام کمیته امداد استان و تعدادی از مسئولان شهرستان با هدف تبیین دستاوردهای اشتغال، از چهار طرح اشتغال موفق و دانش بنیان امداد در بیرجند بازدید کردند.

کارگاه‌های تولید صنایع دستی، پرورش زالو با مدیریت، تولید پنجره دوجداره و کارگاه تولید مبل در برنامه بازدید ۲ ساعته مسئولان قرار داشت.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی در حاشیه  این بازدید ضمن قدردانی از کمیته امداد برای ایجاد اشتغال گفت: این کارآفرینان موفق باید به صورت همه جانبه حمایت شوند.

وی بیان کرد: کمیته امداد علاوه بر ارائه تسهیلات برای اشتعالزایی باید در فرایند اجرای این طرح‌ها نیز نظارت کافی داشته باشد تا منجر به اشتغال واقعی و کارآفرینی شود.

مهدی خزاعی عرب، رئیس کمیته امداد منطقه دو بیرجند نیز در جمع خبرنگاران گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۱، در شهرستان ۱۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات بند ب تبصره ۱۶ تخصیص داده شده است که در این خصوص بالغ بر ۱۳۰ میلیارد تومان پرونده وام برای متقاضیان و مددجویان تشکیل ، و به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه ۸۰ درصد تسهیلات اشتغالزایی کمیته امداد به متقاضیان پرداخت شده است، اظهار امیدواری کرد: در صورت تداوم همکاری بانک‌ها تاپایان سال ۱۰۰ درصد این اعتبارات را پرداخت می‌کنیم.

خزاعی عرب افزود: فرصت شغلی ایجاد شده در شهرستان از ابتدای امسال  بیش از ۹۵۸ نفر در زمینه کاریابی و راهبری و فرصت شغلی بوده است.

همچنین درحاشیه این بازدید، کارآفرینان مشکلات خود را از جمله کسب مجوز، تسهیلات و دریافت وام، مشکل نقدینگی و احداث زمین کارگاهی را با نماینده مجلس مطرح کردند و مسئولان برای رفع چالش‌های پیش روی آن‌ها وعده‌هایی دادند.

انتهای پیام
captcha