اعلام جزئیات آزمون کتبی مسابقات قرآن و عترت دانشگاه آزاد
کد خبر: 4106207
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۲

اعلام جزئیات آزمون کتبی مسابقات قرآن و عترت دانشگاه آزاد

جزئیات آزمون کتبی بیست و هفتمین دوره مسابقات قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی اعلام شد.

به گزارش ایکنا، واحد الکترونیک دانشگاه آزاد اسلامی همگام با سایر واحد‌های دانشگاهی و در راستای گسترش فرهنگ قرآن و اهل بیت و عمل به حدیث شریف ثقلین در بین دانشگاهیان اقدام به برگزاری بیست و هفتمین دوره مسابقات قرآن و عترت کرده است.

این مسابقات در رشته‌های کتبی و شفاهی برگزار خواهد شد که به برگزیدگان آن لوح تقدیر، جوایز نقدی و امتیازات درسی و فرهنگی مندرج در آئین‌نامه مسابقات اعطا می‌شود. بر همین اساس جزئیات آزمون کتبی بیست و هفتمین دوره مسابقات قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی اعلام شد. در این بخش تعداد ۳۳ هزار نفر از استادان و دانشجویان در سامانه qmobin.ir در ۱۱ رشته مسابقات کتبی ثبت‌نام کردند.

این مسابقات در بخش استادان شامل رشته‌هایی از جمله آشنایی با ترجمه و تفسیر قرآن کریم و آشنایی با معارف نهج‌البلاغه در بخش دانشجویان با رشته‌هایی همچون حفظ و مفاهیم قرآن کریم، سبک زندگی اسلامی، احکام، سیره معصومان(ع)، آشنایی با ترجمه و تفسیر قرآن کریم، آشنایی با معارف نهج‌البلاغه، آشنایی با معارف صحیفه سجادیه، پرسمان معارفی و حفظ و ترجمه احادیث معصومان(ع) برگزار می‌شود.

جوایز مرحله کشوری بیست و هفتمین دوره مسابقات قرآن و عترت تا ۲۵،۰۰۰،۰۰۰ ریال جوایز مرحله واحد تا ۱۳،۰۰۰،۰۰۰ ریال و همچنین نفرات اول هر رشته به مراحل بالاتر معرفی خواهند شد.

آزمون کتبی این مسابقات به طور همزمان در سراسر کشور سه شنبه این هفته ۲۲ آذر ماه ساعت 10 به صورت سراسری در کل کشور برگزار خواهد شد. منابع آزمون کتبی در کانال اطلاع‌رسانی اداره‌کل تبلیغ به نشانی eitaa.com/nahad_farhangi و سایت ثبت‌نام بارگذاری شده است.

آزمون کتبی در هر رشته شامل ۴۰ سؤال تستی و ٢ سؤال تشریحی است. تصمیم‌گیری در خصوص حضوری یا غیرحضوری بودن آزمون کتبی بنا به تصمیم شورای قرآن و عترت هر استان گذاشته شده است.

اعلام نتایج این مسابقه تا تاریخ ۱ دی ماه از سوی کانون‌های قرآن و عترت هر واحد دانشگاهی به اطلاع داوطلبان می‌رسد و اسامی راه‌یافته‌گان به مرحله نهایی نیز در تاریخ ٢٠ دی ۱۴۰۱ توسط اداره‌کل تبلیغ و امور دینی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری (اداره فعالیت‌های قرآن و عترت) به استان‌ها اعلام خواهد شد.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha