کنفرانس وحدت در شرایط کنونی بیانگر توجه ایران به مسائل جهان اسلام است
کد خبر: 4091374
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۰
رئیس جماعت علمای مسلمان عراق:

کنفرانس وحدت در شرایط کنونی بیانگر توجه ایران به مسائل جهان اسلام است

رنیس جماعت علمای مسلمان عراق گفت: سی و ششمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی در شرایط کنونی بیانگر اهتمام ایران به حفظ دین و توجه این کشور به مسائل جهان اسلام است.

کنفرانس وحدت در شرایط کنونی بیانگر توجه ایران به مسائل جهان اسلام است

به گزارش خبرنگار ایکنا، خالد عبدالوهاب ایوب الملا، رئیس جماعت علمای مسلمان عراق امروز، 20 مهرماه طی سخنانی در سی و ششمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی در سالن اجلاس سران در تهران ضمن درود بر شهیدان قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس سخنانش را آغاز کرد و گفت: این کنفرانس جهانی در شرایطی پیچیده که جهان با آن روبه‌روست برگزار شده است و نشان می‌دهد که ملت ایران، ملتی است که در شرایط سخت محافظ دینش و مطیع رهبرش، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مد ظله العالی) است و به مسائل امت توجه ویژه دارد.

وی افزود: ایران به مسائل امت در فلسطین، لبنان، عراق و دیگر ملت‌های شرق و غرب جهان توجه دارد و برای همین مورد هدف قرار می‌گیرد.

خالد الملا تصریح کرد: ما در این روزهای میلاد پیامبر(ص) باید شرایط قبل از اسلام را یادآوری کنیم و بدانیم که مردم در آن زمان بت می‌پرستیدند، فساد انجام می‌دادند؛ اما خدا به وسیله پیامبر(ص) آن‌ها هدایت کرد و با ولادت و بعثت آن حضرت، این بدی‌ها از بین رفت.

این عالم عراقی بیان کرد: مردم دو گروه هستند یا «اخ لک فی الدین او نظیر لک فی الخلق: یا از نظر دینی با تو برادرند یا از نظر خلقت و آفرینش شبیه تو هستند»، ما باید این مسئله را مورد توجه قرار دهیم و به وحدت برسیم.

خالد الملا تأکید کرد: بزرگترین جهاد در راه خدا، کلمه حق نزد حاکم ظالم است و باید در برابر قدرت‌های سلطه‌گر بر مسلمانان، کلمه حق را بگویند و واکنش نشان دهند.

وی با اشاره به تنش‌های اخیر در کشورهای اسلامی و اعتراضات خیاباتی در این کشورها گفت: دشمنان بعد از شکست در اختلاف‌افکنی بین شیعه و سنی و تشکیل داعش و گروه‌های تکفیری، به ایجاد شرایط برای اعتراضات خیابانی از جمله اعتراض برای برداشتن حجاب، اقدام کردند و مردم را در عراق، ایران، لبنان و سوریه برای اعتراض تحریک می‌کنند.

خالد الملا اظهار کرد: استکبار دنبال فتنه‌افکنی است و می‌خواهد ثروت مسلمانان را غارت کند؛ اما این برنامه‌ها پیروز نخواهد شد و با وجود کشتار فرزندانمان، یکپارچه خواهیم بود و مقاومت را ادامه خواهیم داد.

خبرنگار : مریم رجبی

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha