مرگ خاخام تندرو صهیونیست
کد خبر: 4079807
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۹

مرگ خاخام تندرو صهیونیست

منابع عبری‌زبان از مرگ خاخام تندرو صهیونیست خبر می‌دهند که دیدار سازشکارانه سفیر امارات در فلسطین اشغالی با او در قدس اشغالی موج محکومیت‌های زیادی به همراه داشت.

به گزارش ایکنا به نقل از روسیا الیوم، شالوم کوهن، خاخام تندرو صهیونیست که رهبر معنوی حزب شاس رژیم صهیونیستی خوانده می‌شد، سحرگاه امروز، دوشنبه در سن 91 سالگی مرده است.

آربه درعی، رئیس حزب سیاسی سنت‌گرای دینی رژیم صهیونیستی با صدور پیامی از مرگ شالوم کوهن خبر داده است.

مرگ خاخام صهیونیستی که سفیر امارات از او تبرک جسته بود/آماده

درعی در این پیام آورده است: «پدر ما، معلم ما، رهبر ما، رئیس شورای حکمای تورات، شالوم کوهن، با شوک و اندوه ما را در طوفان آسمانی رها کرد. وای بر جهانی که رهبر خود را از دست داد و وای بر کشتی که ناخدای خود را از دست داد».

دیدار سال گذشته سفیر امارات در فلسطین اشغالی با این خاخام صهیونیست که رئیس شورای موسوم به حکمای تورات رژیم صهیونیستی است، با موج گسترده محکومیت محافل سیاسی و مردمی در سطح منطقه همراه شد که تأکید داشتند این سفیر نماینده رژیم ابوظبی و نه مردم امارات است. انتشار تصاویر این دیدار در شبکه‌های اجتماعی جنجال آفرید؛ به خصوص تصویری که در آن خاخام صهیونیست با دست کشیدن بر سر سفیر امارات به زعم خود او را متبرک می‌کند.

«محمد محمود آل خاجه» در این دیدار که گرم و صمیمانه توصیف شده بود، هدایایی را با خاخام صهیونیست رد و بدل کرده و از او برای شرکت در مراسم افتتاحیه معبد ادیان ابراهیمی در ابوظبی دعوت کرده بود.

امارات به همراه بحرین در تاریخ ۱۵ سپتامبر سال گذشته میلادی تحت حمایت ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا، در کاخ سفید توافق نامه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی موسوم به «توافق ابراهیم» را که در کشورهای عربی و اسلامی از آن به عنوان «توافق ننگین» یاد می‌شود، امضا کردند.

به دنبال این دیدار جنجال، یک نهاد به اصطلاح دینی یهودی افراط گرا در سرزمین های اشغالی موسوم به صندوق میراث جبل الهیکل از سفیر امارات در تل آویو دعوت کرده بود با صهیونیست‌ها در یورش به مسجد الاقصی همراه شود اما تاریخی برای آن تعیین نکرده بود.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی همان زمان اعلام کردند که دعوت این نهاد افراطی از سفیر امارات در پاسخ به سخان خاخام شالوم کوهن در همان دیدار مذکور انجام شده بود که خاخام کوهن گفته بود مسجد الاقصی تا زمانی که تحت تسلط عرب هاست به یهودیان تعلق ندارد.

انتهای پیام
captcha