مخالفت اکثریت مردم امارات و بحرین با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی
کد خبر: 4071948
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۱

مخالفت اکثریت مردم امارات و بحرین با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی

نتایج یک نظرسنجی اخیر نشان می‌دهد که اکثریت مردم امارات و بحرین مخالف توافقنامه‌های عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی هستند.

به گزارش ایکنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، بر اساس نتایج این نظرسنجی که بنیاد مطالعات آمریکایی واشنگتن پیرامون عادی‌سازی روابط با امارات، بحرین و عربستان به عمل آورده، بیش از دو سوم مردم این کشورها مخالفت خود را با این توافقنامه‌ها اعلام کردند.

این نظرسنجی که دو سال پس از عادی‌سازی روابط امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی انجام شده، نشان می‌دهد که 71 درصد از اماراتی‌ها و 76 درصد از مردم بحرین مخالف توافق عادی‌سازی روابط با اشغالگران اسرائیلی هستند.

همچنین نتایج این نظرسنجی حاکی از مخالفت 75 درصدی مردم عربستان با عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر قدس است.

این در حالی است که در نظرسنجی قبلی که اواخر نوامبر 2020 به عمل آمده است، 54 درصد از مردم عربستان با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی اعلام مخالفت کرده بودند.

امارات و بحرین سپتامبر سال 2020 تحت نظارت دولت آمریکا به ریاست جمهوری دونالد ترامپ توافقنامه‌ای به نام توافق ابراهیم، عادی‌سازی روابط خود را با رژیم صهیونیستی اعلام کردند.

در آن زمان رسانه‌های دولتی در این کشورها تبلیغات زیادی درباره منافع و پیامدهای مثبت بسیار این توافق منتشر ساختند، با این حال پس از گذشت بیش از یک سال از این توافق‌ها رفته‌رفته مشخص شده است این توافق تنها به سود رژیم صهیونیستی بوده است. از سویی در بحرین نیز چندین تظاهرات در محکومیت عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی برگزار شده و مخالفان نیز بارها مخالفت خود را با این سیاست رژیم آل خلیفه اعلام کرده‌اند.

انتهای پیام
captcha