راه‌اندازی ۱۱ بازارچه دائمی و پارک بانوان در خراسان‌جنوبی
کد خبر: 4070637
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۸

راه‌اندازی ۱۱ بازارچه دائمی و پارک بانوان در خراسان‌جنوبی

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان‌جنوبی از قول مساعد معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده برای ساخت ۱۱ پارک بانوان در شهرستان‌های مختلف استان خبر داد و گفت: پارک بانوان برای شهرستان بیرجند در شمال شهر که منطقه کمتربرخوردار است، ساخته خواهد شد.

فرشته اسدزاده، مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی،به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، فرشته اسدزاده، مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان‌جنوبی، امروز، 22 تیرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه با تشریح دستاوردهای سفر معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده به خراسان‌جنوبی که طی روزهای ۱۹ و ۲۰ تیرماه انجام شد، گفت: در شهر بیرجند قول مساعد از شورای شهر اخذ شده تا زمینی در مرکز شهر با دسترسی عام و رعایت تمامی شئونات کسب و کار بانوان تأمین شود.

وی از قول مساعد معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده برای ساخت ۱۱ پارک بانوان در شهرستان‌های مختلف استان نیز خبر داد و افزود: پارک بانوان برای شهرستان بیرجند در شمال شهر که منطقه کمتر برخوردار است، ساخته خواهد شد.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه مصوبه ساخت پارک بانوان در منطقه شمال شهر مربوط به دوران گذشته بوده که تا پایان سال اجرایی خواهد شد، اظهار کرد: مهمترین مصوبه سفر معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده مربوط به حوزه درمان است، لذا با توجه به قول مساعد یک خیر، دستگاه ماموگرافی و سونوگرافی تا قبل از سفر دوم رئیس‌جمهور به استان خراسان‌جنوبی اختصاص می‌یابد.

اسدزاده گفت: با توجه به وسعت زیاد استان و نبود امکان سفر معاون رئیس‌جمهور به شهرستان‌های مختلف، با برپایی نمایشگاهی از توانمندی‌های بانوان سراسر استان در بیرجند توانستیم دستاوردهای خوبی در معرفی ظرفیت‌های اشتغال و کارآفرینی داشته باشیم.

وی از قول مساعد خزعلی برای رفع موانع فروش محصولات تولیدی بانوان خبر داد و افزود: در این سفر قول برای ارزیابی موضوع از طریق وزارت صمت داده شد.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان‌جنوبی رفع ضوابط سختگیرانه بانک‌ها در پرداخت تسهیلات به بانوان را از دیگر دستاوردهای برپایی نمایشگاه «ایده، خانه و فن‌بازار» بیان کرد و گفت: با توجه به حضور میدانی مدیران استانی و آشنایی با توانمندی‌های بانوان قول مساعد برای همراهی بانک‌های عامل در اعطای تسهیلات داده شده است.

اسدزاده افزود: پیگیر تصحیح تأثیر نرخ باروری در گزینش آموزش و پرورش نیز هستیم، زیرا در حال حاضر ملاک نرخ باروری استان برای شهرستان بیرجند است که حق و حقوق تعداد زیادی از شهروندان تضییع شد.

وی اظهار کرد: همچنین مشخصه خانواده‌محوری اقتصاد بانوان در روستای خراشاد در این سفر بسیار مورد توجه قرار گرفت که الگوی دیگر استان‌ها شود.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان‌جنوبی تقدیر از ۵۰ بانوی خبرنگار را از دیگر موارد مطرح شده در این سفر برشمرد و یادآور شد: البته این موضوع جزو مطالبات و مصوبات سفر نبوده اما پیگیر تحقق آن هستیم.

انتهای پیام
captcha