بازی‌های بومی پهلوانی زنجان احیا شود
کد خبر: 4057903
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۲

بازی‌های بومی پهلوانی زنجان احیا شود

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی زنجان با اشاره به پیشینه فرهنگی بازی‌های محلی استان زنجان، گفت: حدود ۱۶۰ بازی بومی و محلی و پهلوانی در زنجان از گذشته تاکنون رواج داشته که باید به وسیله جشنواره‌ها احیا و به نسل جوان معرفی شود.

مسابقات پهلوانی

مهدی ساشورپور، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی زنجان، در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، با اشاره به برگزاری جشنواره بازی‌های بومی - محلی و ورزش زورخانه‌ای، اظهار کرد: این مسابقات برای اولین بار به ابتکار دانشگاه آزاد اسلامی زنجان سال گذشته برگزار شد و امسال دومین دور این جشنواره برگزار شد.

وی تصریح کرد: به مناسبت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای جشنواره بازی‌های بومی - محلی و ورزش زورخانه‌ای با تجلیل از ۱۶ نفر از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی زنجان که عضو تیم‌های ملی ورزشی هستند همراه بود.

این مسئول با اشاره به رشته‌های شرکت‌کننده در این جشنواره، تصریح کرد: این ۱۶ نفر در رشته‌های تکواندو، ووشو، کاراته، دوومیدانی، وزنه‌برداری، بوکس مقام‌های کشوری به دست آوردند. در کنار این عناوین ترکیبی از بازی‌های بومی محلی و هویت بومی محلی استان زنجان داشتیم که به‌نوعی این هویت باستانی و فرهنگ استانی را احیا کنیم.

ساشورپور با اشاره به پیشینه فرهنگی بازی‌های محلی استان زنجان، گفت: طی تحقیقاتی که انجام شده حدود ۱۶۰ بازی بومی محلی در استان زنجان از گذشته تاکنون رواج داشته که باید به وسیله این قبیل جشنواره‌ها احیا و به نسل جوان معرفی شود.

این مسئول با بیان تغییرات محتوایی دومین دوره این جشنواره، تصریح کرد: در نخستین دوره این جشنواره از پیشکسوتان و نام‌آوران ورزش‌های بومی - محلی و باستانی استان زنجان تجلیل شد و امسال در کنار این تجلیل از دانشجویان قهرمان و اعضای تیم ملی قدردانی شد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی زنجان با اشاره به اهداف این جشنواره، بیان کرد: هدف اصلی از این جشنواره و مراسم مرتبط ایجاد انگیزه و شوق ادامه در دانشجویان و ورزشکاران ملی و در مرحله بعد شناساندن هویت ملی و فرهنگی استان زنجان و جلوگیری از فراموش شدن این آداب و رسوم است.

انتهای پیام
captcha