ضرورت حرکت جدی‌تر در تحولات کرمان
کد خبر: 4045996
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۲

ضرورت حرکت جدی‌تر در تحولات کرمان

امام جمعه کرمان گفت: قطار تغییر و تحول در کرمان حرکت خود را آغاز کرده است و در این حرکت دولت مردان باید حاکمیت شایستگان بر مسئولیت‌ها را مورد توجه قرار دهند. همچنین این قطار باید شتاب و حرکت جدی‌تر داشته باشد.

حجت‌الاسلام حسن‌ علیدادی‌سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان امروز ۱۲ فروردین‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه شهر کرمان ضمن توصیه نمازگزاران به رعایت تقوا الهی گفت: تقوای الهی به دست نمی‌آید جز اینکه عمل نیک برای خداوند انجام شود.

وی با بیان اینکه عمل نیک انسان را به خداوند نزدیک می‌کند و عمل نیک عملی است که بر محور رعایت تقوای الهی باشد، گفت: اولوالالباب در برنامه خود نماز را اقامه و از آن مواظبت و مراقبت می‌کنند. ذکر نماز جلوه و مظهر وفای به عهد و ارتباط با خداوند است.

امام جمعه کرمان با اشاره به جایگاه نماز در فرهنگ دینی و آیات و روایات، افزود: باید نماز را به صورت جدی در زندگی مورد توجه قرار دهیم. نماز برنامه راز و نیاز با خداوند، توجه به قدرت خداوند و عذرخواهی از خطاهای ما است و اگر به اجزا و ذکرهای نماز توجه کنیم خاضع‌ترین حالت عبد در برابر خداوند تبارک و تعالی جلوه می‌کند.

نماینده‌ ولی‌فقیه در استان با اشاره به اینکه اولین چیزی که در پیشگاه خدا در روز قیامت سوال می‌شود نماز است و با بیان اینکه نماز بازدارنده این است که انسان در قیامت دچار عذاب شود، گفت: نماز علاوه بر آثار بالای تربیتی فردی، عامل پاکسازی زندگی انسان است زیرا احکام آن به گونه‌ای است که باید به بسیاری از مسائل توجه شود.

وی ادامه داد: اگر همه‌ی مقدمات نماز رعایت شود، نماز بازدارنده از ظلم، غصب، رشوه‌خواری وغیره است و به طوری کلی نماز کسب حرام را در زندگی از بین می‌برد که این امر در پاکسازی زندگی تاثیر جدی دارد. به همین دلیل یکی از برنامه‌های جدی اولوالالباب راز و نیاز با خدا و نماز است.

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی ادامه داد: اولوالالباب اهل انفاق هستند. معنی انفاق در فرهنگ دینی گسترده است و تنها یک بخش آن مالی است. بقیه آن از جمله انفاق علم، قدرت، موقعیت وغیره انفاق غیر مادی است و اولوالالباب همه انواع انفاق را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

امام جمعه کرمان در خطبه دوم نماز جمعه با گرامیداشت یاد دانشمند بزرگ ایرانی ابوعلی‌سینا و تسلیت سالگرد رحلت عالم بزرگ آیت‌الله صالحی‌کرمانی، به روز طبیعت اشاره کرد و گفت: امسال بهار طبیعت با بهار انسانیت و ماه رمضان همراه شد. ما باید به نظام خلقت و تحولات آن توجه داشته باشیم زیرا آن‌ها نشانه‌های خداوند تبارک و تعالی است.

نماینده ولی‌فقیه در استان با بیان اینکه در سال جدید امیدواریم جوانه‌های پیروزی و پیشرفت‌های مسلمانان را به فضل خداوند شاهد باشیم، ادامه داد: رژیم غاصب اسرائیل در برابر جبهه مقاومت فلسطین مغلوب است و جبهه مقاومت در یمن دست برتر را پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه آخرین فرصت‌هایی است که به دستورات ماه شعبان جامه عمل بپوشیم تا پاکیزه وارد ماه رمضان شویم و از جمله این دستورات دعا، استغفار و قرائت قرآن است، به روز جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: در ۱۲ فرودین ۱۳۵۸ دو اتفاق مهم رقم خورد و رای مردم جمهوریت و اسلام را از مظلومیت خارج کرد.

امام جمعه کرمان ادامه داد: مردم پرچمی برافراشتند که برای اهتزار آن خون‌ها ریخته شد و در گام دوم باید پای این پرچم ایستاد.هر مسئولی در برابر این خون‌ها که برای دفاع از ملت و وطن بود باید پاسخگو باشد و وقت آن است در شرایطی که دولت با انگیزه و انقلابی پا به رکاب خدمت دارد همه کمک کنند.

حجت‌الاسلام علیدادی‌ سلیمانی افزود: قطار تغییر و تحول در کرمان حرکت خود را آغاز کرده است و در این حرکت دولت مردان باید حاکمیت شایستگان بر مسئولیت‌ها را مورد توجه قرار دهند. همچنین این قطار باید شتاب و حرکت جدی‌تر داشته باشد.

انتهای پیام
captcha