تأمین فضای مناسب برای ورزش بانوان از وظایف شهرداری است
کد خبر: 4037023
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۱

تأمین فضای مناسب برای ورزش بانوان از وظایف شهرداری است

معاون فنی و عمرانی شهرداری بجنورد گفت: تأمین فضای مناسب برای ورزش بانوان، سلامتی روحی و جسمی بانوان از وظایف شهرداری است.

پارک بانوانعلی کشمیری، معاون فنی و عمرانی شهرداری بجنورد، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان شمالی با اشاره به اینکه نیمی از جمعیت هر جامعه‌ای را بانوان تشکیل داده، اظهار کرد: یکی از نیازهای اصلی بانوان برای تأمین سلامتی روح و جسم که تاثیر بسزایی در سلامتی خانواده و به طبع در کل جامعه دارد بحث ورزش است.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط ویژه‌ای که برای استفاده بانوان از فضای عمومی در سطح شهر وجود دارد، یکی از وظایف شهرداری تامین این فضا‌ها است که بانوان بتوانند با محدودیت کمتری و حتی بدون محدودیت از فضای باز برای ورزش استفاده کنند.

کشمیری افزود: در تمام شهرها، شهرداری‌ها به نوعی خود را مکلف و موظف دانستن که این فضا ها را در قالب پارک بانوان ایجاد کنند که پارک‌های بانوان معمولا فضاهای پارکی در سطح شهر است که به لحاظ محرمیت و ایمنی نیاز به یک سری تعمیرات دارد تا بانوان در شرایط ایمن‌تری بتوانند از این فضا استفاده کنند.

معاون فنی و عمرانی شهرداری بجنورد تصریح کرد: در بجنورد گزینه‌های مختلفی برای احداث پارک بانوان وجود داشت که هرکدام به علت عدم دقت در جامعه هیچ وقت منتج به نتیجه نشد.

وی تأکید کرد: پیرو تصمیمات شورای اسلامی شهر و شهرداری با بررسی‌های دقیق‌تر که مشابه طرح‌های قبلی منتج به شکست نشود، مقرر شد پارک آفرینش برای این امر اختصاص داده شود.

وی یکی از دلایل انتخاب این پارک ویژه بانوان را برخورداری از حریم ایمن در ضلع غربی دانست و اظهار کرد: وجودِ امکاناتی مانند دریاچه، پیست اسکیت، سالن ورزشی، بدن سازی و خصوصا مجموعه رستوران و کافی شاپ و فضای مناسب برای دوچرخه سواری از جمله امکاناتی است که بانوان می‌توانند در این پارک استفاده کنند. 

 

کشمیری با اشاره به اینکه فضایی که در حال حاضر برای این امر اختصاص داده شده حدود 20 هزار متر مربع است، افزود:  امکاناتی از قبل آماده است( آلاچیق، فضای سبز، محوطه سازی و...) که حدود 500 متر مربع دیوار کشی داریم و سعی میکنیم با نما سازی و زیبا سازی این دیوار حالت حصارکشی را کمتر کنیم.

معاون فنی و عمرانی شهرداری بجنورد با بیان اینکه مجموعه معماران شهرداری در حال طراحی دیوار ها به بهرترین شکل هستند، تصریح کرد: بخش زیادی از افراد جامعه ما متشکل از خانم‌ها است و تنها یک پارک مهربانو برای بانوان کافی نبود.

کشمیری با اشاره به اینکه یکی از مؤلفه‌‌ها بحث تقارن این پارک با پارک مهربانو است، تأکید کرد: در پارک مهربانو از مجموعه سرپوشیده و سالن ورزشی به خوبی استفاده می‌شود ولی محوطه محدود آنجا برای ورزش‌هایی مثل دو، دوچرخه سواری، اسکیت و... مناسب نیست.

معاون فنی و عمرانی شهرداری بجنورد در خصوص زمان‌های استفاده بانوان از این پارک، بیان کرد: یکی از گزینه‌هایی که قطعی نشده اما می‌تواند گزینه خوبی باشد این است که پارک آفرینش زمانبندی خواهد شد. در تایم روز که بیشتر بانوان تمایل به استفاده دارند ویژه بانوان باشد و شب‌ها به عنوان پارک خانواده استفاده شود.

 

انتهای پیام
captcha