شناسایی و جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل در خراسان‌جنوبی
کد خبر: 4027796
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰

شناسایی و جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل در خراسان‌جنوبی

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی با بیان اینکه تا حد امکان زیرساخت‌ها برای ادامه تخصیل دانش‌آموزانی که مشکل دارند تأمین می‌شود، گفت: با اقدامات آموزش و پرورش، از ابتدای سال جاری تاکنون یک هزار و 529 دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در خراسان‌جنوبی شناسایی شدند که از این تعداد ۲۲۴ نفر جذب شده‌اند.

محمدعلی واقعی، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبیمحمدعلی واقعی، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: در طول ایام شیوع کرونا تمام تلاش خود را انجام دادیم تا هیچ دانش‌آموزی از درس عقب نیفتد؛ این کار با ارسال درسنامه‌ها و یا تلاش برای فراهم کردن زیرساخت‌های آموزش مجازی میسر شد.

وی با بیان اینکه طرح ملی آموزش از راه دور(آبا) با هدف جذب حداکثری بازماندگان از تحصیل و ارتقای نرخ پوشش تحصیلی افراد لازم‌التعلیم در استان اجرا می‌شود، افزود: این طرح با استفاده از روش آموزش از راه دور و تجهیزات آموزش الکترونیکی، ظرفیت‌های بومی و منطقه‌ای و با مشارکت و همکاری مؤسسات خیریه و سازمان‌های مردم‌نهاد راه‌اندازی می‌شود.

واقعی تصریح کرد: ضرورت به روز شدن شیوه‌های آموزش سنتی و روی آوردن به شیوه‌های نوین آموزشی بر پایه تجهیزات و امکانات دیجیتالی و الکترونیکی از راه دور و بازگشت دانش‌آموزان با استعداد و علاقه‌مند به تحصیل که به دلایلی از تحصیل بازمانده از مهم‌ترین دلایل و عوامل اجرای طرح «آبا» در خراسان‌جنوبی به‌شمار می‌رود.

وی با اشاره به کمک به دانش‌آموزانی که فقط مالی دارند، بیان کرد: در حال حاضر یک هزار و 305 دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در استان داریم که تمام این دانش‌‌آموزان در مقطع ابتدایی هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی در مورد پراکندکی این دانش‌آموزان نیز گفت: این افراد در شهرستان بیرجند و چهار شهرستان مرزی استان ساکن هستند.

واقعی با اشاره به اینکه مشکل یک هزار و 100 دانش‌آموزی که مسئله ایاب و ذهاب داشتند و به همین دلیل از تحصیل بازماندند یا در حال ترک تحصیل بودند با کمک آموزش و پرورش حل شد، افزود: عمدتا مشکلات ترک تحصیل در استان در فقر خانواده، ازدواج زودهنگام، فاصله زیاد با مدرسه و مهاجرت و بی‌سرپرستی یا بدسرپرستی دانش‌آموزان خلاصه می‌شود.

وی یادآور شد: با اقدامات آموزش و پرورش، از ابتدای سال جاری تاکنون یک هزار و 529 دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در خراسان‌جنوبی شناسایی شدند که از این تعداد ۲۲۴ نفر جذب شده‌اند.

انتهای پیام
captcha