امروز شناخت مردم از محیط ملی و منطقه‌ای کم نظیر است
کد خبر: 4018836
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۰

امروز شناخت مردم از محیط ملی و منطقه‌ای کم نظیر است

وزیر کشور گفت: امروز شناخت مردم از محیط ملی، منطقه‌ای و بین المللی کم نظیر است.

احمد وحیدی، وزیر کشوربه گزارش ایکنا از خراسان شمالی، احمد وحیدی، وزیر کشور، 15 آذرماه، در آیین تکریم و معارفه استاندار خراسان شمالی که در بجنورد برگزار شد، با اشاره به اینکه امروز بالندگی و رشد یافتگی مردم به جایی رسیده است که خود را نسبت به مسائل دنیا مسئول می‌دانند، اظهارکرد: شناخت امروز مردم از مسائل ملی، منطقه‌ای و بین المللی به این دلیل است که احساس مسئولیت دارند و خود را نسبت به مسائل مختلف مسئول می‌دانند.

وی با تاکید بر اینکه همه مسائل شما باید مسائل من باشد و همه دغدغه شما باید دغدغه من باشد، افزود: یکی از مهمترین سرمایه‌های جمهوری اسلامی ایران، نیروی انسانی رشد یافته و بالنده است.

وحیدی ادامه داد: برخی از کشورها رشد را مباحث سیاسی، برخی اقتصادی و برخی اجتماعی می دانند اما جمهوری اسلامی ایران یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های رشد و بالندگی کشور را سرمایه انسانی می‌داند.

وی تاکیدکرد: اسلام نیز نقطه مرکزی هر رشد و تحول را سرمایه انسانی می‌داند و در گام‌های انقلاب به خصوص گام دوم انقلاب نیز توجه ویژه‌ای به نیروی انسانی شده است.

وزیر کشور تصریح کرد: حال که در گام دوم انقلاب قرار داریم باید بدانیم که مسیر حرمت ما، انسان‌های فرهیخته، آگاه، با احساس مسئولیت است و این احساس مسئولیت، نقطه کلیدی برای حرکت است.

وی با بیان اینکه باید مسائل یک شهر و یا یک منطقه به دست تک تک افراد حل شود، گفت: درست است که استاندار مشغول به کار است و میدان‌دار بوده اما زمانی استاندار می‌تواند به خوبی کار کند که تک تک افراد احساس مسئولیت و حرکت رو به جلو داشته باشند و در حقیقت انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نیز با همین احساس پیروز شد چراکه در آن زمان هیچ کسی خود را خارج از گود نمی‌دانست.

وحیدی با طرح این سوال که الگوی مشارکت مردم برای رشد و توسعه استان‌ها چیست؟ اظهارکرد: الگوی به میدان آوردن مردم و پای کار بودن آن‌ها در عرصه‌های مختلف بسیار مهم است وگرنه اگر تصور شود که می‌توان مسائل را با حضور چند مسئول حل کرد، دیدگاه اشتباهی است و کار به جایی نخواهد رسید.

وی بیان کرد: بنابراین باید بستر حضور مردم در برای همه فعالیت‌ها به گونه‌ای ایجاد شود که بین دولت و ملت هیچ تفاوتی وجود نداشته باشد و نباید مکانیزم‌های اداری به شکلی باشد که تصور شود کارها به دوش دولت است و مردم در کنار قرار دارند که این نوع نگاه بزرگترین خطا است.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی بدون مردم معنا ندارد، افزود: آن موقع نظام اسلامی معنا پیدا می‌کند که مردم در میدان باشند.

وی در ادامه به استان خراسان شمالی اشاره و بیان کرد: این استان مسائل زیادی دارد اما در کنار آن این منطقه از ظرفیت‌های مهمی نیز برخوردار است که باید این ظرفیت‌ها زنده شوند.

وحیدی تنوع فرهنگ، تنوع اقوام را از ظرفیت‌های مهم این استان دانست و گفت: درست است که اعتبارات به توسعه یک منطقه کمک می‌کند اما شکوفایی این ظرفیت‌ها بیشتر کارساز است.

وی تاکیدکرد: دولت سیزدهم وظیفه خود می‌داند که با تمام ظرفیت به دنبال تک تک مسائل استان‌ها اعم از کلی و جزئی باشد و باید هر دوی آن‌ها با قدرت دنبال شود.

وزیر کشور با اشاره به سفر مقام معظم رهبری به خراسان شمالی و مطرح کردن مسئله سبک زندگی از سوی ایشان در این استان افزود: حق این استان است که در بحث فرهنگی و سبک زندگی اسلامی پرچم‌دار و علمدار باشد.

انتهای پیام
captcha