عمل صالح جهادگونه؛ انتظاری که خداوند از مومنان دارد
کد خبر: 4016218
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۷

عمل صالح جهادگونه؛ انتظاری که خداوند از مومنان دارد

سردار جعفری گفت: روحیه بسیجی شهید همدانی بر روحیه نظامی شهید مقدم بود و در همه شهدا هم روحیه مردمی و بسیجی مقدم بوده و همه شهیدان قبل از اینکه نظامی باشند فرهنگی بودند و هستند.

سردار محمد علی جعفریبه گزارش ایکنا از همدان، سرلشکر محمدعلی جعفری، فرمانده قرارگاه فرهنگی اجتماعی حضرت بقیه‌الله الاعظم امروز 4 آذرماه در مراسم چهارمین اختتامیه جشنواره حبیب حرم اظهار کرد: روحیه بسیجی شهید همدانی بر روحیه نظامی او مقدم بود و در همه شهدا هم روحیه مردمی و بسیجی مقدم بوده، همه شهیدان قبل از اینکه نظامی باشند فرهنگی بودند و هستند.

وی با اشاره به اظهارات سردار شهید سلیمانی که شهدا قبل از اینکه شهید شوند باید شهید شده باشند، افزود: همه بسیجیان و همه آن‌هایی که در عرصه مقاومت انقلاب اسلامی مجاهدت می‌کنند به دلیل روحیه انقلابی و دفاع از اسلام آنان است.

جعفری بیان کرد: شهید همدانی از ابتدای پیروزی انقلاب در عرصه‌های امنیتی حضور فعال داشت و در تشکیل تیپ محمد رسول‌الله(ص) به عنوان یکی از نیروهای تاثیرگذار و تعیین‌کننده نقش موثری داشت.

وی تاکید کرد: نکته مهم در خصوص شهید همدانی بعد از دفاع مقدس فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی او بود، علاوه بر اینکه در عرصه‌های دفاعی و امنیتی کار می‌کرد در عرصه‌های هنری هم برجسته بود.

فرمانده قرارگاه فرهنگی اجتماعی حضرت بقیه‌الله الاعظم با اشاره به نقش موثر سردار همدانی در سوریه گفت: یکی از افتخارات شهید همدانی در سوریه مسلح کردن مردم عادی و تشکیل جبهه مقاومت بود و سرانجام هم در همین مسیر جانش را تقدیم  کرد.

وی ابراز کرد: هنرمندان در انعکاس ویژگی‌ها و پیام‌های شهدا به نسل‌های آینده برای ثبت در تاریخ نقش سازنده‌ای دارند و این ابعاد دینی و اعتقادی است که شهدا را در مسیر اوج عرفان که شهادت در راه خدا است می‌کشاند.

جعفری با تاکید بر اینکه اقتدار ملت ایران به دلیل جانفشانی شهدا است، افزود: روحیه‌ای که اگر ظلمی را در هر نقطه‌ای از جهان ببینند آرام نمی‌نشینند و این دستور الهی است که هر مومنی که اهل جهاد و جانبازی در راه خدا و در مسیر نصرت الهی است باید این روحیه را داشته باشد.

وی اظهار کرد: هدف انقلاب اسلامی فقط از بین بردن رژیم پهلوی نبوده بلکه پیاده‌سازی احکام الهی در جامعه، هدف والای انقلاب اسلامی است که بسیاری از این اهداف هنوز محقق نشده است.

فرمانده قرارگاه فرهنگی اجتماعی حضرت بقیه‌الله الاعظم بیان کرد: در طول 40 سال از عمر انقلاب اسلامی دستاوردهای فراوانی داشتیم اما اهداف چشم‌اندازی انقلاب اسلامی که تشکیل یک جامعه اخلاق‌محور است هنوز محقق نشده است.

وی ادامه داد: ما هنوز با اهداف انقلاب فاصله داریم و در گام دوم انقلاب که مقام معظم رهبری آن را تبیین کردند باید به این اهداف برسیم و ایشان از مردم به ویژه جوانان می‌خواهند که اهداف والای شهیدان را محقق سازند.

جعفری بیان کرد: انتقال وصیت‌نامه شهدا و سفارشاتی که در زندگی داشتند به ما بسیار می‌تواند کمک کند که بتوانیم بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی محقق کنیم.

وی اظهار کرد: افتخار بزرگ ملت ایران است که پرچم اسلام و دفاع از مظلوم را بعد از 1400 سال بلند کرده و به دنبال استمرار عدالت اجتماعی هست.

فرمانده قرارگاه فرهنگی اجتماعی حضرت بقیه‌الله الاعظم گفت: تشکیل نظام جمهوری‌ اسلامی و دفع تمام دشمنان داخلی، خارجی و منطقه‌ای دستاورد بالایی از انقلاب اسلامی است و با همه مشکلات امروز به کشوری که دارای ثبات، امنیت و انتقال پیام برای اثرگذاری به دیگر ملت‌ها است تبدیل شده‌ایم.

وی بیان کرد: بزرگ‌ترین قدرت‌های سیاسی دنیا در هیچ اقدامی علیه جمهوری اسلامی موفق نبودند و این بزرگترین دستاورد انقلاب است که نمونه بارز آن را در دفاع مقدس، جنگ 33 روزه لبنان و حملات آمریکا به افغانستان و عراق مشاهده کردیم که جرئت ورود به خاک ایران را نداشتند و این اقتداری است که در این چهل سال به برکت خون شهیدان به دست ما رسیده است.

جعفری تصریح کرد: این تثبیت و شکل‌گیری برای رسیدن به اهداف والای انقلاب اسلامی است که باید با مجاهدت همه کسانی که دل در گروه شهیدان دارند محقق شود و این زمینه در گام دوم انقلاب با مجاهدت و تلاش مجاهدین مومن انقلابی که گوش به فرمان الهی هستند محقق شده و خدای متعال انتظارش از مومنین است که باید دین را با مجاهدت یاری کرد و اینکه صرفا ادعای ایمان داشته باشیم کفایت نمی‌کند.

وی تاکید کرد: هر جا صحبت از ایمان شده همراه با عمل صالح است و عمل صالح جهادگونه انتظاری است که خداوند از مومنان دارد و بدون مجاهدت و تلاش از بهشت خبری نیست و شهدا الگوهایی هستند که باید مسیر آنان را ادمه دهیم.

فرمانده قرارگاه فرهنگی اجتماعی حضرت بقیه‌الله الاعظم با بیان اینکه تلاش و مجاهدت در عرصه‌های  دفاعی و امنیتی یک نوع جهاد است، افزود: مجاهدت و تلاش در راستای پیام‌رسانی خون شهیدان وظیفه همگان است همانند رسالت بزرگی که حضرت زینب(س) بر عهده گرفتند که اگر آن حرکت زینبی نبود امروز اثری از قیام امام حسین(ع) نبود.

وی با بیان اینکه  تلاش باید جهادگونه باشد، ادامه داد: هر اقدامی که به یاد شهدا انجام می‌شود یک کار جهادگونه است و اجر الهی به دنبال خواهد داشت.

 

انتهای پیام
captcha