گفتمان‌سازی نظام اندیشه اسلامی رسالت سازمان تبلیغات است
کد خبر: 4015465
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۴
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی:

گفتمان‌سازی نظام اندیشه اسلامی رسالت سازمان تبلیغات است

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی تصریح کرد: گفتمان‌سازی، تعمیم و عمومیت‌بخشی نظام جامع اندیشه اسلامی در کشور از وظایف سازمان تبلیغات اسلامی است.

حجت الاسلام محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدقمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در نشست شورای سیاستگذاری ستاد راهبری نظام جامع اندیشه اسلامی که در دفتر مدیرحوزه‌های علمیه کشور برگزار شد، بر اهمیت توجه به غنای دانشی درعین نظامند‌سازی اندیشه‌ها، تأکید کرد و افزود: این طرح از اولویت‌ها و دغدغه‌های اصلی سازمان تبلیغات اسلامی است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، گفتمان‌سازی، تعمیم و عمومیت بخشی این اندیشه را از وظایف این سازمان دانست و اذعان کرد: نیاز است تا چشم‌انداز واضح و دورنمای مشخصی ناظر به الزامات طرح، ترسیم و نقاط تمرکز و مهم طرح که ناظر به باز کردن گره‌ها است، برجسته‌تر دیده شود.

وی با بیان این که سازمان تبلیغات در مقام برنامه و عملیاتی‌سازی طرح در گستره جامعه می‌تواند ایفای نفش کند، خاطرنشان کرد: ساخت بنیاد‌های فکری طلاب از مهمترین اهدافی است که باید برنامه‌های متقنی برای آن لحاظ کرد؛ چرا که در برخی از موارد طلاب جوان با دغدغه‌های عدالت‌خواهی، تقریر‌های متفاوتی را مورد توجه قرار داده‌اند، باید اندیشه دقیق عدالت‌محوری و مبانی آن شفاف و تبیین شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین قمی با بیان اینکه نیاز است تا ایجاد شور و انگیره دغدغه‌مندی در طلاب و اساتید برای گنجاندن این طرح به عنوان مواد درسی دنبال شود، گفت: پشتیبانی پژوهشی از ظرفیت طلاب صورت گرفته، در مواجهه با قرائت‌های مختلف اندیشه‌محوری مشخص و ناظر به آن سطوح و دایره دانشی تکمیل و تبیین گردد.
وی قرآن‌محوری و توجه به ظرفیت‌های حدیثی در این پروسه را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: در برخی از موارد رویکرد‌ها و رویه‌ها در اندیشه اسلامی متفاوت بیان می‌شود که باید بدان توجه شود. برخی از اندیشه‌ها نسبت به برخی دیگر در مهجوریت تبیینی قرار دارند که باید نسبت به این موضوع اهتمام داشت.

انتهای پیام
captcha