ضرورت تشکیل کارگروه ساماندهی امر داوری قضایی در آذربایجان غربی
کد خبر: 4014059
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۱

ضرورت تشکیل کارگروه ساماندهی امر داوری قضایی در آذربایجان غربی

رئیس‌ کل دادگستری آذربایجان‌ غربی گفت: از آنجایی که داوری نقش مهمی در کاهش پرونده‌های قضایی دارد ضروری است که کارگروه ساماندهی امر داوری قضایی آذربایجان غربی تشکیل شود.

ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، ناصر عتباتی، رئیس‌ کل دادگستری آذربایجان‌ غربی، ۲۶ آبان در جمع با خبرنگاران اظهار کرد: از آنجایی که داوری نقش مهمی در تصمیم‌گیری قضات دارد ضروری است که کارگروه ساماندهی امر داوری قضایی آذربایجان غربی تشکیل شود.

وی افزود: برای تشکیل این کارگروه ۱۵ روز به رئیس شورای حل اختلاف استان مهلت داده شده است تا طرف این مدت روند کار و اقدامات انجام شده را گزارش کند.

رئیس‌ کل دادگستری آذربایجان‌ غربی ادامه داد: باید از ظرفیت داوری برای کمک به دستگاه قضایی استان استفاده کرد و بی‌شک با تاسیس موسسات داوری قوی، سالم و مطمئن تعداد پرونده‌های ورودی به محاکم قضایی کاهش پیدا می‌کند.

وی بیان کرد: دستگاه قضایی استان ناگزیر است برای مدیریت ورودی پرونده‌ها دو  اقدام جدی داشته باشد که این اقدامات مختص دادگستری نیست و سایر مجموعه ها نیز باید دستگاه قضایی را در این امر کمک کنند.

عتباتی تصریح کرد: اولین اقدام حرکت به سوی اقدامات پیشگیرانه و برنامه‌های پیشگیری از وقوع جرم و تقویت آنها است که برای نیل به این هدف، در برنامه عملیاتی امسال دستگاه قضایی استان بیش از ۷۰ فعالیت برای معاونت پیشگیری از وقوع جرم پیش‌بینی‌ کرده است که باید اجرایی و عملیاتی شوند.

انتهای پیام
captcha