برای کار فرهنگی اصیل و اثرگذار باید هزینه کرد
کد خبر: 4014007
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۳
عیسی علیزاده:

برای کار فرهنگی اصیل و اثرگذار باید هزینه کرد

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی با تأکید بر اینکه برای کار فرهنگی اصیل و اثرگذار باید هزینه کرد، گفت: وقتی هدف کار فرهنگی درآمدزایی تصور و تلقی می‌شود، محصول نهایی از استانداردها و معیارهای فرهنگی فاصله دارد ولی زمانی که غایت کار فرهنگی، تعالی فرهنگ و جامعه باشد و در خلال آن درآمدی هم حاصل شود، قطعاً مطلوب خواهد بود.

یبه گزارش ایکنا، هشتاد و هفتمین گردهمایی معاونان فرهنگی واحدها و سازمان‌های جهاددانشگاهی امروز 26  آبان‌ماه، با حضور عیسی علیزاده، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی، به صورت مجازی آغاز به کار کرد.

عیسی علیزاده در افتتاحیه این گردهمایی در سخنانی با تأکید بر اینکه جهاددانشگاهی در انتقال به موقع فعالیت‌های فرهنگی از فضای حقیقی به فضای مجازی در ایام تعطیلی کرونایی دانشگاه‌های کشور، کارنامه قابل قبولی را به جای گذاشته است، گفت: ما در جهاد از اولین مجموعه‌های فرهنگی بودیم که توانستیم مخاطبان خودمان در دانشگاه‌ها را در فضای مجازی بازیابی کنیم.

وی با تأکید بر اینکه در روزهای آینده به تدریج شاهد بازگشایی دانشگاه‌ها خواهیم بود، اظهار کرد: در فضای جدید شاهد حضور دانشجویان متولد دهه هشتاد در دانشگاه‌ها خواهیم بود؛ این نسل جدید ویژگی‌های شخصیتی متفاوتی دارند و کار فرهنگی برای این نسل ظرافت‌ها و حساسیت‌های بالاتری دارد. دانشجویان متولد دهه هشتاد تهدید نیستند بلکه فرصت و ظرفیت‌های ارزشمندی برای کار فرهنگی هستند.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی با بیان اینکه این نهاد به واسطه بهره‌مندی از مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا)، نبض دانشگاه‌ها و افکار عمومی جامعه را در اختیار دارد، یادآور شد: در طراحی برنامه‌های فرهنگی در فضای حقیقی دانشگاه‌ها، باید به داده‌ها و مطالعات فرهنگی و اجتماعی توجه جدی داشته باشیم که بخش قابل توجهی از این مطالعات و داده‌ها نیز در خود مجموعه جهاددانشگاهی تولید و عرضه می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه معتقدیم که برای کار فرهنگی اصیل و اثرگذار باید هزینه کرد، گفت: این حرف به معنای مخالفت با توسعه اقتصاد فرهنگ نیست، ولی واقعیت این است که هدف کار فرهنگی وقتی درآمدزایی تصور و تلقی می‌شود، محصول نهایی از استانداردها و معیارهای فرهنگی فاصله دارد ولی زمانی که غایت کار فرهنگی، تعالی فرهنگ و جامعه باشد و در خلال آن درآمدی هم حاصل شود، قطعاً مطلوب خواهد بود.

انتهای پیام
captcha