عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله خواهان تسلیم شهر مأرب شد
کد خبر: 4010130
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۵

عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله خواهان تسلیم شهر مأرب شد

محمد البخیتی، یکی از اعضای دفتر سیاسی جنبش انصار الله در یمن، مجدداً خواستار تسلیم مسالمت‌آمیز شهر مأرب شد.

به گزارش ایکنا به نقل از المیادین، البخیتی در توئیتی خطاب به حزب اصلاح در توییتر نوشت: «عادلانه نیست که رهبران اخوان از پول نفت و گاز در ویلاهای استانبول بهره ببرند» و افزود: «عادلانه نیست که از ساکنان مأرب همچون یک خط دفاعی و سپر انسانی برای حفاظت از منافع اخوان استفاده شود.»

دو روز پیش نیز البخیتی به حزب اصلاح توصیه کرد که مأرب را به صورت مسالمت‌آمیز به منظور در امان ماندن از خونریزی تحویل دهد و به آن‌ها در زمینه مشارکت در روند سیاسی اطمینان داد.

دیروز دوشنبه، حزب اصلاح و دیگر احزاب سیاسی در شهر مأرب نارضایتی عمیق خود را از عملکرد ضعیف ائتلاف سعودی در مدیریت جنگ ابراز کردند. طرفین در بیانیه‌ای اعلام کردند که «دولت هادی رئیس‌جمهور و دولت او در مدیریت نبرد در مأرب به طرز فجیعی شکست خوردند».

منابع میدانی یمنی دیروز دوشنبه از تلاقی دو مسیر نیروهای مسلح یمن از سمت سراوح و جنوب غربی مارب خبر دادند.

روز یکشنبه منابع قبیله‌ای خبر دادند که روستاهای الخثله، نجد العذلان و مساجد جنوب شهر مأرب پس از توافق با قبایل به صورت مسالمت‌آمیز و بدون درگیری به تصرف ارتش و کمیته‌های مردمی درآمد.

انصارالله یمن و نیروهای مردمی در چند هفته اخیر پیروزی‌های گسترده‌ای را علیه نیروهای مزدور سعودی کسب کرده‌اند و به نظر می‌رسد به زودی بر شهر مأرب سیطره یابد. تصرف این شهر به دلیل منابع غنی نفت و گاز در آن معادلات جنگ یمن را به کلی تغییر خواهد داد.

انتهای پیام
captcha