کتاب عکس «خواهر خورشید» به موزه فاطمی قم اهدا شد
کد خبر: 4008606
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۵

کتاب عکس «خواهر خورشید» به موزه فاطمی قم اهدا شد

کتاب عکس «خواهر خورشید» از سوی امیر حسامی‌نژاد، عکاس این کتاب به موزه حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) اهدا شد.

کتاب عکس «خواهر خورشید» در موزه فاطمی قم به گزارش ایکنا از قم، امیر حسامی‌نژاد، عکاس هنرمند قمی؛ کتاب عکس «خواهر خورشید» که شامل مجموعه عکس‌های حرم مطهر حضرت معصومه(س) می‌شود را شامگاه 5 آبان‌ماه به موزه آستان مقدس فاطمی(واقع در میدان آستانه، جنب حرم مطهر) اهدا کرد.

وی در حاشیه این اهدا طی سخنانی اظهار کرد: این نخستین کتاب عکس حرم مطهر بانوی کریمه اهل‌بیت(ع) است که در ۲۱۶ صفحه در قطع خشتی به‌صورت نفیس با جلد سخت و جعبه توسط انتشارات «نقش» چاپ شده است.

حسامی‌نژاد ادامه داد: این کتاب پنج بخش اصلی دارد که شامل بخش‌های صحن و سرا، ضریح و رواق‌های داخلی، گنبد و بارگاه، زایران و آیین‌های حرم مطهر و عکس‌های قدیمی می‌شود و در بخش عکس‌های قدیمی تلاش کردم؛ عکس‌های کم‌تر دیده‌شده و یا دیده‌نشده را در این کتاب منتشر کنم که قابلیت استناد تاریخی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه این کتاب حاصل ۱۵ سال عکاسی اینجانب از حرم مطهر حضرت معصومه(س) است، افزود: قدیمی‌ترین عکس این کتاب مربوط به پرده‌برداری از گنبد مطهر حضرت معصومه(س) در ۱۷ ربیع‌الاول در سال ۱۳۸۴ هجری خورشید است و امیدوارم مورد قبول حضرت(س) واقع شود.

این عکاس و هنرمند قمی تصریح کرد: این کتاب شامل ۲۲۲ عکس جدید از سال ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۹ و ۴۹ عکس قدیمی است و توضیحات هر عکس به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی در زیر هر عکس نوشته شده است، همچنین حس و حال عکس‌ها به زبان‌های فارسی و عربی و موقعیت، تاریخ و نام عکاس هم به زبان انگلیسی نوشته شده است.

وی گفت: برای تامین هزینه‌های چاپ این کتاب تمام تجهیزات عکاسی از جمله دوربین و لنز و هر چه داشتم را فروختم و سعی کردم که یک اثر نفیس و در خور شأن حضرت معصومه(س) را ارائه کنم. به واسطه چاپ این کتاب، افتخار خادمی افتخاری حرم مطهر حضرت معصومه(س) را هم به دست آوردم و امیدوارم بتوانم این خادمی را ادامه دهم.

یادآور می‌شود، کتاب «خواهر خورشید» با قیمت ۴۵۰ هزار تومان به بازار نشر عرضه شده است و علاقه مندان برای تهیه این کتاب می‌توانند به نشانی اینترنتی https://khaharekhorshid.ir مراجعه و کتاب مذکور را خریداری کنند. 

کتاب «ضریح عشق» نخستین کتاب از امیر حسامی‌نژاد است که با نگاهی هنرمندانه به رویداد ساخت ضریح امام حسین(ع) و مراحل نصب آن در کربلای معلی (عراق) منتشر شده؛ از این هنرمند چند کتاب عکس به‌صورت مشترک با سایر عکاسان نیز منتشر شده است.   

انتهای پیام
captcha