75درصد کتاب‌های تفرقه‌انگیز میان شیعه و سنی تألیف 40سال اخیر است
کد خبر: 4008304
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۸

75درصد کتاب‌های تفرقه‌انگیز میان شیعه و سنی تألیف 40سال اخیر است

نماینده سابق ولی‌فقیه در سوریه با تأکید بر اهمیت تألیف بیش از پیش در زمینه وحدت به عنوان ضرورت جامعه امروزی، مجموعه عظیم آستان قدس رضوی را در نشر کتاب‌های قوی وحدت‌آفرین پیشتاز برشمرد و گفت: 75درصد کتاب‌های تفرقه‌انگیز میان مذاهب اسلامی در 40سال اخیر تألیف شده است.

75درصد کتاب‌های تفرقه‌انگیز میان شیعه و سنی تألیف 40سال اخیر استبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از گنجینه رضوی، آیت‌الله سیدابوالفضل طباطبایی، نماینده سابق ولی فقیه در سوریه، به بیان ضرورت وحدت و انسجام اسلامی در جامعه امروز پرداخت.

وی با اشاره به مأموریت انبیای الهی در تأمین سعادت دنیوی و اخروی بشر افزود: پیامبر اکرم(ص) و دیگر انبیای الهی دو مأموریت بزرگ اقامه دین و پرهیز از تفرقه را برعهده داشتند؛ لذا تلاش برای حفظ انسجام همگانی از ضروریات است.

نماینده سابق ولی فقیه در سوریه یکی از محورهای اقامه دین را اهتمام در تحقیق و پژوهش در مسائل دینی خواند و افزود: معرفی شخصیت‌های اسلامی و کتب علمی در این مهم مورد تأکید است.

وی با اشاره به انتشار کتب مختلف اسلامی در مجموعه آستان قدس رضوی، این مجموعه را در تولید کتاب‌های قوی وحدت‌آفرین پیشتاز دانست.

این استاد حوزه و دانشگاه، در این خصوص به چاپ مجموعه کتاب «المعجم فی فقه لغه القران و سر بلاغته» از تازه‌ترین انتشارات بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی زیر نظر مرحوم آیت‌الله واعظ‌زاده خراسانی اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری نیز در سخنان اخیر خود از مرحوم واعظ‌زاده خراسانی در شمار علمای شیعه پرچم‌دار وحدت نام بردند.

نماینده سابق ولی فقیه در سوریه با بیان اینکه تاکنون بیش از 40جلد از این دایره المعارف به چاپ رسیده است، از استقبال علمای اهل سنت در کشورهای مختلف از این اثر سخن گفت.

آیت‌الله طباطبائی اظهار کرد: شیخ طبرسی، شیخ مفید، شیخ طوسی و سید مرتضی به عنوان علمای بزرگ وحدت‌آفرین در قرون گذشته هم اساتید و هم شاگردان شیعه و سنی داشتند.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: اقدامات تفرقه‌انگیز دشمنان از زمان پیامبر رایج بوده است اما طبق بررسی‌ها مشخص شده است که حدود 75درصد کتاب‌های تفرقه‌انگیز در 40سال اخیر به چاپ رسیده است که این نشان از تحرکات شدید دشمن دارد.

وی با تأکید بر حذف کتب تفرقه‌انگیز، کتب ابن‌تیمیه و یاسرالحبیب و امثال آنها را در راستای تفرقه‌انگیزی دانست و افزود: شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی دولبۀ یک شمشیرند و در جهت تضعیف مسلمانان حرکت می‌کنند.

وی همچنین از کتاب «فی مدرسه الرسول الاعظم(ص)» بیانات مقام معظم رهبری حول شخصیت پیامبر اعظم(ص) و بعثت ایشان به عنوان دیگر اثر ارزنده در زمینه وحدت اسلامی نام برد.

انتهای پیام
captcha