عادی‌انگاری در مقابله با کرونا خطرناک است
کد خبر: 4003926
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۹

عادی‌انگاری در مقابله با کرونا خطرناک است

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ خودمراقبتی در زمینه مقابله با کرونا، گفت: عادی‌انگاری و سهل‌انگاری در مقابله با کرونا بسیار خطرناک است.

ترویج فرهنگ خودمراقبتی در زمینه مقابله با کرونا ضروری است

به گزارش ایکنا از سمنان، ایرج کارخایی، مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان،‌ عصر روز گذشته، 18 مهرماه در جلسه مشترک ویدئوکنفرانس کمیته پدافند زیستی ستاد استانی مقابله با کرونا و برنامه‌ریزی برای برگزاری هفته نکوداشت پدافند غیرعامل با رابطان پدافند غیرعامل، گفت: رابطان پدافند غیرعامل فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها به‌عنوان یک اصل مهم همکاری همه‌جانبه برای پیشگیری و مقابله با ویروس منحوس کرونا را در دستور کار قرار دهند.

وی ادامه داد: با توجه به روند کاهشی این بیماری در استان، تلاش برای پایداری، ثبات و استمرار در روند نزولی مبتلایان به کرونا بسیار مهم و ضروری است که در این راستا با توجه به اصل مهم پیش‌بینی و پیشگیری به عنوان یکی از اصول اساسی پدافند غیرعامل، استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای افزایش رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح جامعه را از وظایف مهم رابطان پدافند غیرعامل فرمانداری‌ها و شهرداری‌های استان است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان درباره واکسیناسیون عموم مردم اظهار کرد: نیاز است ضرورت رعایت مسائل بهداشتی و دستورالعمل‌های درمانی به شهروندان اعلام شود لیکن رابطان پدافند غیرعامل پیگیر افزایش اطلاع‌رسانی عمومی برای دقت و رعایت بیشتر موازین بهداشتی در سطح شهرستان‌ها و شهرهای استان باشند.

کارخایی با تأکید بر اینکه گسترش واکسیناسیون در جامعه و تأثیر آن بر بهبود شرایط از نظر کاهش شمار مبتلایان و جان باختگان امری غیرقابل انکار است، متذکر شد: این موفقیت‌ها نباید به معنای نادیده گرفتن و رعایت نکردن شیوه‌نامه‌های بهداشتی باشد.

وی با اشاره به اینکه عادی‌انگاری در مقابله با کرونا بسیار خطرناک است و می‌تواند زمینه را برای موج جدید بیماری فراهم کند یادآور شد: در ماه‌های منتهی به فصل سرما، پاییز و زمستان، که در این زمینه نیاز است از قابلیت‌ها و امکانات تبلیغات محیطی و رسانه‌ای خصوصاً توسط شهرداری‌ها استفاده شده تا بر افزایش رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تشویق مردم به واکسیناسیون تاکید شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان با تأکید بر اینکه در آستانه هفته پدافند غیرعامل هستیم افزود: این هفته در سال ۱۴۰۰ از هشتم الی چهاردهم آبان‌ماه با شعار محوری «پدافند غیرعامل، ایران پایدار» برگزار می‌شود. فرهنگ‌سازی، آموزش، کسب آمادگی‌های بیشتر با انجام مانور و رزمایش و اجرای برنامه‌های اطلاع‌رسانی از محورهای اصلی هفته پدافند غیرعامل است.

کارخایی با تأکید بر اینکه برگزاری دوره‌های آموزشی عمومی و تخصصی، برگزاری رزمایش‌های مختلف، اطلاع‌رسانی و تبلیغات محیطی، استفاده از ظرفیت رسانه‌ها و مطبوعات گفت: برپایی نمایشگاه در محیط اداری، مسابقات فرهنگی و هنری، انتشار پیام فرمانداران و شهرداران به مناسبت هفته پدافند غیرعامل و بازدید از طرح‌های مرتبط با حوزه پدافند غیرعامل از برنامه‌های هفته پدافند غیرعامل هستند.

انتهای پیام
captcha