موضع آیت‌الله سیستانی درباره انتخابات عراق بسیار مهم است
کد خبر: 4002568
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۳
نماینده سازمان ملل:

موضع آیت‌الله سیستانی درباره انتخابات عراق بسیار مهم است

نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در عراق گفت: ما بر دعوت آیت‌الله سیستانی از مردم عراق برای حضور در انتخابات پارلمانی این کشور تاکید می‌کنیم و آن را حائز اهمیت می‌دانیم.

موضع آیت‌الله سیستانی درباره انتخابات عراق بسیار مهم استبه گزارش ایکنا به نقل از العهد، جنین پلاسخارت، نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در عراق، امروز سه شنبه ضمن ابراز امیدواری به متفاوت بودن انتخابات پارلمانی پیش روی عراق، دعوت آیت‌الله سیستانی برای حضور در این انتخابات را مهم برشمرد.

پلاسخارت در نشستی خبری گفت: پنج روز تا انتخابات عراق زمان باقی مانده است. ما بر دعوت آیت‌الله سیستانی مرجع عالیقدر دینی عراق درباره ضرورت برگزاری انتخابات و اهمیت آن تاکید می کنیم.

وی افزود: این انتخابات چالش‌های پیش روی عراقی‌ها از جمله چالش اقتصادی را درمان خواهد کرد.

پلاسخارت تصریح کرد: سازمان ملل ضمن غافل نشدن از نگرانی‌ها و چالش‌ها در خصوص انتخابات عراق شریک عراقی‌ها خواهد بود، زیرا این انتخابات باید با انتخابات 2018 متفاوت باشد.

نماینده سازمان ملل، گفت: مردم باید در خصوص انتخابات عراق احساس آزادی کنند و همه باید به آن اعتقاد داشته باشند حتی اگر نتایج آن بر خلاف میل آنها باشد.

وی با اشاره به اینکه نیروهای امنیتی عراق همه تلاش خود را برای برگزاری امن انتخابات به کار گرفته‌اند، افزود: تامین امنیت انتخابات مسئله‌ای ضروری است، کما اینکه ممانعت از بروز تقلب و تکرار تجربه سال 2018 ضروری‌تر است و ما برای اجتناب از وقوع تقلب همکاری خواهیم کرد.

پلاسخارت با اشاره به حضور 900 ناظر بین المللی برای نظارت بر انتخابات پیش روی عراق گفت: این تعداد ناظر بی سابقه است. ضمن اینکه عراق خودش نیز هزاران ناظر بومی دارد که در همه مناطق حضور خواهند داشت.

وی با اشاره به حضور ناظران سازمان ملل در استان‌های بغداد، اربیل، کرکوک، نینوی و بصره، تصریح کرد: سازمان ملل بر خلاف قبل اختیار عمل بیش‌تری دارد، زیرا دولت این را خواسته است. ما می‌خواهیم اعتماد مردم با نظارت بر انتخابات بازگردد و تایید نتایج انتخابات بر عهده سازمان ملل نیست.

انتخابات زودهنگام پارلمانی در عراق هجدهم مهر ماه برگزار می‌شود.

 

انتهای پیام
captcha