تربیت مدافعان سلامت از دامان نسل انقلابی برخاسته است
کد خبر: 4002494
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۲

تربیت مدافعان سلامت از دامان نسل انقلابی برخاسته است

مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان با بیان اینکه تربیت مدافعان سلامت از نسل انقلابی برخاسته است، گفت: در این بحران افراد با وجود اینکه دیده نشدند بزرگ شدند.

تربیت مدافعان سلامت از دامان نسل انقلابی برخاسته استبه گزارش ایکنا از همدان، مهدی ظفری مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان امروز ۱۲ مهرماه در مراسم همایش اسوه‌های صبر و مقاومت و تجلیل از جهادگران سلامت با بیان اینکه تربیت مدافعان سلامت از نسل انقلابی برخاسته است، اظهار کرد: از برکات فرهنگ ایثار و شهادت تربیت نیروهای مدافع سلامت است که بی‌ هیچ چشمداشتی و با انگیزه نجات جان هموطنان در خط مدافع سلامت ایستادند تا جان ارزشمند هموطنان را در مقابل این ویروس حفظ کردند.

وی با بیان اینکه کرونا فرصتی برای بزرگ شدن بود، افزود: در این بحران افراد با وجود اینکه دیده نشدند بزرگ شدند دکتر حیدری مقدم همچون بسیاری از پزشکان و پرستاران بدون انتظار دیده شدن و با اراده در این بحران ایستادگی کردند.

مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس در استان همدان با اشاره به رشادت‌های برخی از شهدا از جمله شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: برخی افراد سفیر جمهوری اسلامی هستند و برخی دیگر نظیر سردار سلیمانی و فعالان فرهنگی این حوزه سفیران انقلاب اسلامی هستند که بی‌ادعا از صمیم قلب خود کاری انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: برخی افراد همچون سفیران انقلاب (حاج قاسم سلیمانی) یا مدافعان سلامت به قدری بزرگ می‌شوند که حتی بهشت خدا برایشان کم است و تجلیل و تقدیر کردن یا نکردن از آنها تأثیری در مسیر و منش آنها ندارد.

ظفری با تاکید بر اینکه هرکس در هر جایگاهی می‌تواند یک شهید سلیمانی باشد، افزود: اگر مسئولین به فکر جهانی شدن حکومت اسلامی نباشند، خائن و خطرناک هستند حتی اگر به مردم خدمت کنند.

بانوان کادر درمان سهم عظیمی در مبارزه با کرونا داشتند

در این مراسم نیز ربیعه علیمحمدی مدیرکل امور بانوان استانداری همدان با اشاره به اینکه زنان در شکل‌گیری انقلاب اسلامی نقش بارز و مؤثری داشتند، اظهار کرد: بعد از انقلاب اسلامی نیز شیرزنان و مادران این سرزمین در پیروزی دفاع مقدس اثرگذار بودند و با حضور یا حمایت خود از دلاورمردان در این جنگ نابرابر اثری عظیم و بی‌بدیل بر جای گذاشتند.

وی با بیان اینکه در 8 سال دفاع مقدس 6 هزار و 428 نفر از بانوان در بمباران‌های جنگی شهید شدند، افزود: بیش از 500 هزار نفر از زنان به عنوان رزمنده در جنگ تحمیلی حضور داشتند، بیش از 5 هزار نفر از این قشر جانباز و 171 نفر آزاده بودند.

علیمحمدی یادآور شد: بیش از 22 هزار نفر امدادگر و بیش از 2 هزار نفر پزشک زن در جنگ حضور داشتند و 17 هزار نفر آمار زنان شاهد و ایثارگر به ثبت رسیده است.

وی یادآور شد: امروز بیش از 60 درصد کارکنان حوزه سلامت از قشر بانوان هستند و در واقع سهم عظیمی از مبارزه با بحران کرونا را بر دوش دارند و این مراسم به پاس قدردانی از این عزیزان و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای این عرصه با همکاری بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس و دانشگاه علوم پزشکی همدان برگزار شده داست.

انتهای پیام
captcha