قیس الخزعلی: مقاومت عراق در برابر سازشکاران سکوت نمی‌کند
کد خبر: 4000185
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۸
واکنش عصائب اهل الحق به نشست اربیل؛

قیس الخزعلی: مقاومت عراق در برابر سازشکاران سکوت نمی‌کند

دبیر کل جنبش عصائب اهل الحق عراق در واکنش به نشست عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی در اربیل اعلام کرد مقاومت عراق در برابر سازشکاران با این رژیم سکوت نخواهد کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از المنار، واکنش‌ مقامات دولتی و فعالان سیاسی عراق به نشست دعوت به عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی در اربیل ادامه دارد.

قیس الخزعلی، دبیر کل جنبش عصائب اهل الحق نشست اربیل را مغایر با اصول و ارزش‌های ملی و انسانی و قوانین عراق خواند و گفت: مقاومت اسلامی عراق در برابر این خیانت بزرگ هرگز ساکت نخواهد بود و به دشمن و سازشکاران درسی خواهد داد تا از این به بعد مانع کسانی شود که خیال سازش را در سر می‌پرورانند.

الخزعلی از دولت منطقه کردستان عراق خواست در خصوص این قضیه موضع شفاف و عملی بگیرد و به اظهار بی‌اطلاعی اکتفا نکند.

دبیر کل جنبش عصائب اهل الحق عراق همچنین گفت، گروه‌های سیاسی و دولتی منطقه کردستان عراق هم در قبال چنین اتفاقات و حامیان و عوامل آن موضع قاطع و شفافی اتخاذ کنند.

وزارت خارجه عراق نیز بر موضع ثابت و اصولی این کشور در حمایت از آرمان فلسطین تأکید کرد.

احمد الصحاف، سخنگوی وزارت خارجه عراق در بیانیه‌ای گفت: ما بر موضع ثابت و اصولی عراق در قبال آرمان فلسطین تأکید می‌کنیم که در محافل مختلف بین‌المللی آن را بیان کرده‌ایم.

وی افزود: حق ملت فلسطین با گذشت زمان از بین نمی‌رود و آرمان فلسطین برای ملت عراق یک مسئله وجدانی شده است.
وزارت فرهنگ عراق هم در بیانیه‌ای تأکید کرد برگزاری کنفرانس عادی‌سازی اتفاقی خطرناک و تعرض به قانون اساسی و دیدگاه ملت عراق شمرده می‌شود.

فالح الفیاض، رئیس سازمان الحشد الشعبی هم گفت: یک باند مزدور اجیر شده از سوی اسرائیلی‌ها خواستار عادی‌سازی شده‌اند، آن هم پس از اینکه در به کارگیری داعش برای سقوط عراق شکست خوردند. وی افزود: این باند فقط نماینده خودشان هستند و به هیچ دین و مذهبی تعلق ندارند، زیرا خیانت، مذهب ندارد.

قاسم الاعرجی، مشاور امنیت ملی عراق نیز تأکید کرد که هماهنگی با منطقه کردستان عراق به طور مستمر ادامه دارد تا صاحبان این پروژه خصمانه بر اساس قانون مجازات شوند.

الاعرجی تأکید کرد: عراق از حق فلسطین در تشکیل کشور مستقل فلسطینی حمایت می‌کند.

مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق نیز در بیانیه‌ای با تأکید بر اینکه دولت منطقه کردستان عراق می‌بایست مانع برگزاری چنین نشستی می‌شد، گفت: ‌اربیل باید این نشست را جرم تلقی کرده و شرکت‌کنندگان در آن را بازداشت کند.

وی افزود: اگر دولت در برخورد با برگزارکنندگان این نشست کوتاهی کند، ما مسئولیت دینی، عقلی و ملی خود می‌دانیم که آنچه را لازم است در قبال این قضیه انجام دهیم و در راه خدا از سرزنش هیچ سرزنشگری نترسیم.

دیوان وقف سنی عراق هم با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: ما با شدیدترین لحن، همه اقدامات در دعوت به عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را محکوم می‌کنیم.

«جعفر الحسینی»، سخنگوی کتائب حزب‌الله عراق نیز تأکید کرد: تا آخرین نفس از مقاومت عراق هرگز با رژیم صهیونیستی سازش نخواهد کرد.

منابع عراقی، گزارش دادند که بیش از ۳۰۰ نفر در یک نشست که روز جمعه در شهر اربیل برگزار شده است، خواهان عاد‌ی‌سازی روابط عراق با رژیم صهیونیستی شده‌اند.

انتهای پیام
captcha