ارتقای سطح بینش معارفی ارتش با برگزاری کارگاه‌های مهدویت
کد خبر: 3996994
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۱

ارتقای سطح بینش معارفی ارتش با برگزاری کارگاه‌های مهدویت

رئیس مرکز قرآن، عترت و نماز اداره عقیدتی ـ سیاسی نزاجا از برگزاری دوره مهدویت به صورت کارگاهی خبر داد و گفت: ارتقای سطح بینش معارفی، سطح مهدویت و پاسخگویی به شبهات نسل جوان به مباحث مهدویت و فرقه‌های نوظهور، تحقق منویات مقام معظم رهبری در راستای پیاده‌سازی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و تربیت و کادرسازی کارکنان ارتش به عنوان «مهدی‌یاورانِ مهدی‌باور» از جمله این اهداف است.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی نوری، رئیس مرکز قرآن، عترت و نماز اداره عقیدتی ـ سیاسی نزاجا در گفت‌وگو با ایکنا، درباره برگزاری دوره مهدویت به صورت کارگاهی، گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران و همچنین نیروی زمینی ارتش در کنار تمامی فعالیت‌های تخصصی خود برنامه‌های قرآنی و فرهنگی مختلفی را برای جامعه هدف خود برگزار می‌کند. یکی از آن برنامه‌ها در راستای بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، ایجاد تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای برگزاری کارگاه‌های تخصصی و مهدویت براساس منویات مقام معظم رهبری و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران جزو برنامه‌های اصلی سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش و نیروی زمینی است.

وی با اشاره به اینکه دوره‌های فوق برای جامعه مخاطب اساتید قرآن کریم و اساتید معارف اسلامی، کارکنان پایور و وظیفه و دانشجویان دانشگاه‌های افسری و خانواده‌ها است، افزود: شش دوره ویژه مراکز آموزشی و دانشجویی با حضور اساتید مجرب حوزه مهدویت از بنیاد مهدویت تحت نظارت حوزه علمیه قم تا به امروز، 21 شهریورماه، برگزار شد.

رئیس مرکز قرآن، عترت و نماز اداره عقیدتی ـ سیاسی نزاجا با اشاره به شرکت بالغ بر هزار و 200 نفر از مخاطبان در این دوره‌ها، اضافه کرد: آخرین دوره مهدویت طی دو روز، 20 و 21 شهریورماه ویژه مراکز آموزشی در تهران با حضور 200 نفر از دانشجویان در دانشگاه امام افسری امام علی(ع) برگزار شد. این دانشجویان پس از فارغ‌التحصیلی به یگان‌های نیروی زمین باز می‌گردند و قطعاً تأثیرگذاری آنها برای خانواده‌هایشان و سایر کارکنان تأثیرگذاری خاص خواهد بود.

نوری با اشاره به اهداف این دوره، اظهار کرد: ارتقای سطح بینش معارفی، سطح مهدویت و پاسخگویی به شبهات نسل جوان به مباحث مهدویت و فرقه‌های نوظهور، تحقق منویات مقام معظم رهبری در راستای پیاده‌سازی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و تربیت و کادرسازی کارکنان ارتش به عنوان «مهدی‌یاورانِ مهدی‌باور» از جمله این اهداف است.

وی با اشاره به اینکه برگزاری این دوره‌ها در مراکز آموزشی برای کارکنان و یگان‌های رزمی ادامه خواهد داشت، بیان کرد: با توجه به تفاهم‌نامه ارتش با بنیاد مهدویت که تحت نظارت حوزه علمیه قم است، این دوره‌ها برای سایر مخاطبان برگزار خواهد شد.

نوری تصریح کرد: پیش‌بینی ما برای نیمه دوم سال، برگزاری شش دوره دیگر از این طرح است. این دوره‌ها به صورت حضوری و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با تعداد محدود شرکت‌کنندگان و کارگاه‌های بیشتر طی دو روز تشکیل می‌شود، چرا که امکان برگزاری کلاس برای کارکنان وظیفه به دلیل عدم دسترسی به فضای مجازی، فراهم نبود. از سوی دیگر ارتباط تنگاتنگ استاد و شرکت‌کنندگان در کلاس حضوری بیشتر است.

وی درباره تشویق‌هایی که برای شرکت‌کنندگان این دوره‌ها در نظر گرفته شده است، گفت: برای کارکنان وظیفه تشویق‌هایی چون مرخصی در نظر گرفته شده است که در اختیار فرمانده یگان‌ها است. در بخش خانواده‌ها نیز بسته‌های فرهنگی به منظور تشویق در نظر گرفته شده است و برای کارکنان و دانشجویان امتیازات خاصی در نظر گرفته نشده، بلکه حضور در این دوره جزو سوابق خدمتی آنها لحاظ می‌شود که برای حضور در دوره‌های بعدی از آنها بهره‌مند شوند.

انتهای پیام
captcha